Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

I fredags (9 juli) var Robert Duncan McNeill (Tom Paris, Voy) med i Lagens änglar ("Michael Riley" i "TV or Not TV" (# 6.2) 17 Oktober 1991)

Jag såg också Shatner i "Fresh Prince i Bel Air" men bara slutet. :huh:

Såg en film på Gotlandsbåten idag med Eddy Murphy. Han spelade i en film som heter Daddy Day Care som var riktigt kul. En kille som anställs till dagiset är i alla fall Star Trek fantast, och pratar Klingon med ett av dagis barnen som pratar språket :) . Sen så gör dom "Live long and prosper" tecknet flera gånger.

TV4 Film, Torsdag 22 Juli 23:25, Star Trek IV - The Voyage Home

The Wrath of Khan visade de igår.

EDIT William Shatner är programledare för På liv och död (Rescue 911) vardagar sent på tv4+

Edited by Aliline

I Spiderman 2 syns Donna Murphy som Doctor Octopus kvinna (hustru?). Hon spelade också en kvinna i Insurrection som blev en stor kärlek till Jean-Luc Picard.

Såg att Antony Montgomery (Travis, ENT) var på tv3 häromdagen i serien Popular.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg det också när jag bläddrade mellan kanalerna. Konstigt att se honom i en annan roll - Han var ännu mer naiv i Popular än i ENT, upplevde jag...

Var det inte i ZTV som serien gick? La också märke till honom...  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

jo, men tv3 och ztv brukar visa samma serier. de är systerkanaler

Idag var också Linda Park med, spelade ett butiksbiträde, de var i samma scen vid ett tillfälle.

Efter en hel helg med Star Trek (Swecon, dvs), slår jag på TVn på söndag kväll, och får se Ethan Phillips göra en liten roll som bartender i filmen Burglar. :)

Och när TV3 idag visade det klassiska filmfestivals-avsnittet av Simpsons (vilket är det roligaste avsnitt jag sett, btw) upptäckte jag att William Shatner, iförd klassiskk TOS-filmsuniform, är med och provspelar för follen som Mr. Burns i "A Burns for all seasons". ^_^

Edited by Essray

På onsdag 15/8 visas "Jakten på Röd Oktober", med bl.a Sean Connery, på TV 4.

Håll utkik efter Gates McFadden (Dr. Beverly Crusher) som har en liten roll.

Jag tycker att det vore bra om vi kunde skriva att NN från star trek är på tv ikväll, i morgon eller i övermorgon, så att man har chansen att se det. om vi nu vet vad som skall komma, vill säga. I stället för: NN var på TV igår........ Jaha, tack så mycket....

Visst, visste vi inte om vad som skulle komma, så är det väl okej, men försök säga till innan.

Ett förslag bara :)