Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 3

Recommended Posts

Idag var John Billingsley (Dr. Phlox) med i filmen "Crocodile Dundee in Los angeles". han hade dock bara en liten roll, men ändå. :)

Han betedde sig exakt som han gör i Enterprise....

Edited by Döparn

Connor Trinneer (Trip i ENT) va me i ett avsnitt av 4:ans länkar till det okända, andra avsnittet tro ja det va..

och Kurtwood Smith som ha gjort gästroller i voyager å DS9 syns på 4:ans That '70s Show typ varje dag..

och Kurtwood Smith som ha gjort gästroller i voyager å DS9 syns på 4:ans That '70s Show typ varje dag..

<{POST_SNAPBACK}>

I vilken roll? Eller är det olika?

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by Aliline

Han hade en roll i voyagers year of hell iallafall som Annorax å i DS9s Things Past spelar han Thrax..

å i That '70s show e han Red forman, pappa t Eric..

tro t.o.m att ja sett honom i nåt av TNG avsnitten.. men vilket kan ja inte komma på just nu... men ja kan ha fel om det..

Han hade en roll i voyagers year of hell iallafall som Annorax å i DS9s Things Past spelar han Thrax..

å i That '70s show e han Red forman, pappa t Eric..

tro t.o.m att ja sett honom i nåt av TNG avsnitten.. men vilket kan ja inte komma på just nu... men ja kan ha fel om det..

<{POST_SNAPBACK}>

Kurtwood Smith, var det inte han som spelade presidenten i "The Undiscovered Country"?

Jojomen!

Kurtwood Smith spelade Federationspresidenten i "The Undiscovered Country" (1991).

Och han spelade som redan sagts Annorax i "Year of Hell" VOY och Thrax i "Things past" DS9. Däremot tror jag inte att han varit med i TNG någon gång.

nej, han ha någ inte vatt me i nån TNG.. vet inte var ja fick det ifrån.. ha nog blandat ihop det me The Undiscovered Country.. fatta inte hur bara.. det e ju inte ens samma "serie" eller va man ska säga...

Bob Picardo (doktorn) är med i Jordan, Rättsläkare just nu (växlade nyss till tv4) Hade ingen aning om att skulle vara med.

<{POST_SNAPBACK}>

I vilken roll vara han med? Var det en gästroll för ett enstaka avsnitt eller återkommer han i flera? Eller tillhör han den ordinarie ensembeln (eller hur det nu stavas)?

Bob Picardo (doktorn) är med i Jordan, Rättsläkare just nu (växlade nyss till tv4) Hade ingen aning om att skulle vara med.

<{POST_SNAPBACK}>

I vilken roll vara han med? Var det en gästroll för ett enstaka avsnitt eller återkommer han i flera? Eller tillhör han den ordinarie ensembeln (eller hur det nu stavas)?

<{POST_SNAPBACK}>

Spelade en präst. och det är det enda avsnittet han är med i.

En annan star trek skådis att hålla koll efter i Jordan, Rättsläkare (crossing jordan) är Robbie McNeill (tom, voy). Fast det dröjer nog till nästa år och andra säsongens första avsnitt.

Imorgon är Patrick Stewart med i Parkinson kl 20:00 på SVT 2

Star Trek-stjärna hos Parkinson

PARKINSON gästas av den brittiske Hollywood-skådespelaren Patrick Stewart, främst känd som Befälhavaren i långfilmerna och TV-serien Star Trek. Vidare medverkar pianisten och sångaren Harry Connick Jr och sist men inte minst sångaren, låtskrivaren och numera legenden Lionel Richie. SVT2 lördag 20.00

Serien Förhäxad som går på TV3 har ofta regi av James L Conway. Han har bl.a. gjort flera Star Trek-avsnitt, bl.a. några i Enterprises tredje säsong (Damage, bl.a.). Jag tyckte väl jag kände igen namnet när jag tittade på Förhäxad i går!

När jag igår bidrog till den allmänna fördumningen av mänskligheten, genom att slötitta på TV, såg jag till min stora förvåning att Patrick Stewart var med i filmen Gunmen . Tyvärr lyckades jag inte hålla mig vaken länge nog för att bedömma hans skådespelarinsatser, det enda jag hann lägga märke till innan mina ögonlock ofrivilligt slöts var att han svor betydligt grövre än vad man är van vid från TNG...

I kväll klockan 2230 i SVT 2 är det repris på den brittiska pratshowen "Parkinson". Reprisen är från den 2/10 och medverkande gäst är ingen mindre än Patric Stewart.

Missa inte detta!

I kväll klockan 2230 i SVT 2 är det repris på den brittiska pratshowen "Parkinson". Reprisen är från den 2/10 och medverkande gäst är ingen mindre än Patric Stewart.

Missa inte detta!

H-e!! Missade det! :förbannad: