Jump to content
Sign in to follow this  
Captain Proton

Q

Vad anser du om Q ?  

124 members have voted

1. 1.

• Usch! Borde aldrig ha införts i ST.
      12
    • Varken eller.
      17
    • Underbar.
      94

Recommended Posts

Vad gör Q i DS9-avsnittet Q-Less då? Förutom att provocera Sisko till att slå till honom? :P

*lol* Ja Lore, det var jätteroligt när Riker härmade Picard, och att se Picards min! Men i övrigt skulle jag inte vilja kalla honom för en komisk figur.

Vad gör Q i DS9-avsnittet Q-Less då? Förutom att provocera Sisko till att slå till honom? :P

:tomte: Spoilervarning :tomte:

Jag tycker Q-Less var ganska rolig, den kanske inte hade så många skämt men den var bra.

Faktist gjorde Q inte något riktigt hyss det var faktist en annan varelses fel. En sådan där varelse som man ser i Encounter at Farpoint (TNG) Men självklart blev Sisko arg och trodde att det Q s fel. Och sedan förstår man att Q är lite kär i Vash men hon vill ju inte ha honom så han blir lite arg och försöker tvinga henne att vara med honom.

Vash: Its over Q. I whant you out of my life. Your arrogant, your over-bareing and you think you know everything.

Q: But... I do know everything.

Vash: That makes it even worse.

Vash: Your the one who almost got me killed on Arakang VII and they weren't thrilled to see you back. What did they call you?.. The God of lies.

Q: They meant it affectionately.

Edited by Captain Proton

Riker? Han är bland de roligaste ju! Kan ofta lita på honom när det gäller att lätta upp stämningen.  :P

Bästa exemplet jag kommer på är i början av ett avsnitt (minns inte vad det hette) när barnen på Enterprise firar "Captain Picards day". Riker tar en Picard docka som ett av barnen hade gjort och härmnar honom. Riktigt roligt!  :D Finns många fler tillfällen då han skojar till saker.

Riker bland de roligaste???

Ok, humor är ju olika men ...

att se målarfärg torka är betydligt roligare jämfört med Rikers "humoristiska"

sida <_<

Men Q får väll egentligen inte ändra på saker som att skicka hem Voyager hela resan. Då ändrar han ju saker som skulle ha hänt och som göra att det blir en domino effekt av grejor som skulle hända men inte blev av.

Q är klart helt Underbar. Gillar hans humor, och hans förmåga att reta upp alla. Nu har jag inte sett så mycket av TNG men han är väldigt rolig i DS9 och lyssna på honom i Spock VS Q är jättekul.. :P

tycker Q är ganska bra, mycket rolig och mycket intressant, var det inte han som orsakade enterprise-d:s möte med borg? :vulcan:

första gången ja

Jag hoppas de inför Q i Enterprise serien. Om de ska ev. ha Borg med så kan Q vara med också. Och Q är väl en konstant ras med, så de borde ju finnas i evighet och dåtid. + att Q kan ju resa som "han" vill i tiden!

Han är så egocentriskt elak på något sätt. Så bra är det!

Minns ni killen som spelade Q2 i VOY avsnittet med samma namn, killen inte bara spelade John De Lancies (Q) son, han är det på riktigt också!! Ironiskt!!! :vulcan:

Edited by speck

Jag tycker att Q är en härlig komisk figur. Det får dock inte bli för mycket av honom, det blir jobbigt.

Mitt favoritcitat från Q är en kommentar om Worf. Han säger nått i stil med: "Microbrain! Eaten any good books lately". Kommer inte ihåg exakt. (någon annan som kan upplysa mig?)

I Voyager när Janeway tar hela skeppet till "the Qkontinium" tycker jag att de gick lite för långt. Speciel det, att det var usa´s imbördeskrig man såg, kändes dåligt. Intresant ide, men dåligt genomförd.

Edited by Unkas

Mitt favoritcitat från Q är en kommentar om Worf.  Han säger nått i stil med: "Microbrain! Eaten any good books lately".  Kommer inte ihåg exakt. (någon annan som kan upplysa mig?)

Jepp! Stämmer.

Jag tror det var avsnittet "Déjà Q", fast jag är inte säker. Kan ha fel... :rodna:

Vilket VGR-avsnitt pratar du om? Jag tror inte att jag har sett det... :huh:

Mitt favoritcitat från Q är en kommentar om Worf. Han säger nått i stil med: "Microbrain! Eaten any good books lately". Kommer inte ihåg exakt. (någon annan som kan upplysa mig?)

Har själv upplyst mig själv! Det är två separata tillfällen då Q retar Worf. Vid ett tillfälle säger han: "Microbrain, growl for me"

I ett annat avsnitt såger Q: "Worf, eaten any good bocks latley"

I Voyager när Janeway tar hela skeppet till "the Qkontinium" tycker jag att de gick lite för långt.  Speciel det, att det var usa´s imbördeskrig man såg, kändes dåligt.  Intresant ide, men dåligt genomförd.

Jag gillar det avsnittet faktist. Den är inte jättbra men den har lite djup faktist. Man få veta mer om q-qontinium även om det´ser ut som lilla huset på prärien. Men det är lite konstigt att Q inte vet hur man paras, i alla fall från början.

Visst får man veta mer. Innbördeskriget symboliserar ju att Q är i kris. Det finns även ett avsnitt där alla sitter och väntar på en typ järnvägsstation eller liknande. Detta symboliserar hur det kan vara att ha evigt liv. Vad ska man göra när man sett allt, hört allt och gjort allt? Detta är från avsnittet "Death Wish". Enligt vad jag förstår är det självmordet som ledde till innbördeskrig :rolleyes:

Hej!

Jag och en kompis såg på ett VOY-avsnitt där Q var med, och då frågar min kompis mej "Vad är Q?". Jag kom fram till att jag inte har något bra svar...

Jag vet vad Q kan åstadkomma och sånt, men inte vad en Q är.

Så exakt VAD är Q?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns väl ingen som vet igentligen vad en Q är. I TNG avsnitten får man i alla fall veta lite mer. Där kan man se hur en Q ser ut på riktigt (tror det är i encounter at farpoint) Q säger ju själv att de fanns redan innan Big Bang. Och att de är allsmäktiga vet vi ju också.

Q är UNDERBAR! Denna överlägsna supervarelse har fått mig att skratta fler gånger än alla andra figurer ihop. Jag vet, jag vet, Star trek är allvarliga grejor. Men visst är det kul att skratta ibland? Visst, den lille envise vulcanen som sitter på min axel och viskar, protesterar nu. Han förstör ju logiken i den tänkta framtiden, säger han. Men, ähh, Q är fantastiskt rolig och underbar. Varje gång jag tittar igenom mina TNT boxar säger jag högt: Yes, nu kommer ett Q avsnitt! :)

Och, vem vet, kanske är Q den många kallar för Gud, och då blir det ju genast logiskt....opps, där trillade den lille vulcanen ner från min axel.....

Jag tycker inte om Q alls. Han ger ett löjligt intryck á la Farscape över det hela. T.ex den medeltida rättegången han hade mot Picard & Co. Hans "fyndiga" kommentarer är allt annat än roliga *tummen ner*

Lesden att jag sågar något som majoriteten av er verkar gilla ;)

Lesden att jag sågar något som majoriteten av er verkar gilla ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Smaken är som baken.

I de avsnitt Q är med så blir det ju oftast för att ställa mänskligheten till svars för sin "dumhet". Och ibland funkar det ju, som i "All Good Things..." TNG.

Asså tycker jag ;)

UNDERBAR!!!

Många karaktärer har ofta fått mig att skratta...."doctorn", Tuvok, Spock, Data, Quark osv...men ingen är så konstant irriterande på ett så underbart sätt som Q.

Han är överlägsen, barnslig, arrogant, lekfull, retfull...ja det mesta!

Vet inte om det är karaktären i sig som är bra eller John de Lancie som gör den bra. Hur som helst hade jag gärna sett honom lite oftare, dock inte för mycket...det goda blir ju bara godare om det inte blir så ofta! :w00t:

Första omgången jag såg TNG så avskydde jag Q, han var så otroligt irriterande och dök upp och *****des med våra hjältar hela tiden. Men sen när jag började se om det så börjar jag mer och mer gilla honom, just för att han ÄR så otroligt irriterande och *****s med våra hjältar hela tiden :) Han är en intressant karaktär och blir bara bättre just för att de inte överanvänder honom. Jag skulle knappast orka med en Star Trekserie med en Q som en ständig medlem av besättningen :D

Han är lite trist i Encounter at Farpoint bara, det tycker jag fortfarande; sen blir har roligare och mer humoristisk, jag älskar scenen (kommer inte ihåg vilket avsnitt det är) när han dyker upp med en sambaorkester (eller vad det är) på Enterprises brygga :lol:

Jag röstade alltså på underbar. Och jag är glad att jag inte röstat tidigare, för då hade jag blivit tvungen att krypa till korset och erkänna att jag hade fel :D