Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

ENT: Avsnitt # 301-307 *SPOILERVARNING*

Recommended Posts

Har du inte märkt att han har blivit argare. Det gillar jag inte <_<

Själv gillar jag Archers nya drivna, frustrerade jag. Det ger honom en auktoritativ utstrålning som jag tycker har saknats hos honom tidigare, och vilket också varit orsaken att jag hittills inte gillat honom särskilt mycket i kaptensrollen.

En kapten måste framstå som självsäker och kompetent, och kan, i min mening, inte vara så lättsinnig som Archer för det mesta varit. :)

Jag såg en trailer av kommande avsnitt.

Och där visar Archer en snubbe, att snackar man inte så får man stå i rum som kan förvandlas till icke andningsbart. Trailer finns på www.startrek.com

Edited by Janne

Avsinettet var sådära tycker jag jah gillar inte Archers mörka sida :(

Öh,

vilken då "mörk sida" ?

Kan ju bero på att flera miljoner människor vart mördade :blink:

Vad tror du själv?

jo men det påverkar hans kaptens roll

Håller med att det är fräckt med att Enterprise har fått en form av insatsstyrka i form av MACOS. Hoppas att det kommer många stora eldstrider!

Själv gillar jag Archers nya drivna, frustrerade jag. Det ger honom en auktoritativ utstrålning som jag tycker har saknats hos honom tidigare, och vilket också varit orsaken att jag hittills inte gillat honom särskilt mycket i kaptensrollen.

En kapten måste framstå som självsäker och kompetent, och kan, i min mening, inte vara så lättsinnig som Archer för det mesta varit. :)

Håller med

Archer har förbättrat sitt ledarskap betydligt

Dock får man hoppas att han "slappnar av" då och då :)

[

Jag gillar inte Archer så mycket som karaktär men jag får faktist hålla med dig Sotunk att är bättre nu med the Xindi. Det han verkligen behövde var lite auktoritet, mer utstrålning så att han står ut från resten av besättningen. Han fick mer ledarkänsla nu.

Edited by Captain Proton

Efter att ha sett "Anomaly" så har jag nu MYCKET större förhoppningar inför 3dje säsongen

Detta avsnitt var riktigt bra, och jag är sugen på att se mer hur det ter sig.

Militärenheten blir mer och mer intressant, klart snyggt korigraferad(?). Stridsätt och liknande känns realisktiska.

The expanse förtsätter att vissa sina mystiska sidor, och en del snygga effekter visades också... Känndes som ett snabbt och intressant avsnitt, med en del karaktärsbyggande, främst för Archer...

Mycket bra avsnitt helt enkelt, och jag vill defenitivt se mer av Commandoenheten!

Efter att ha sett "Anomaly" så har jag nu MYCKET större förhoppningar inför 3dje säsongen

Detta avsnitt var riktigt bra, och jag är sugen på att se mer hur det ter sig.

Militärenheten blir mer och mer intressant, klart snyggt korigraferad(?). Stridsätt och liknande känns realisktiska.

The expanse förtsätter att vissa sina mystiska sidor, och en del snygga effekter visades också... Känndes som ett snabbt och intressant avsnitt, med en del karaktärsbyggande, främst för Archer...

Mycket bra avsnitt helt enkelt, och jag vill defenitivt se mer av Commandoenheten!

9,5/10 för Anomaly

Här finns det action, spänning och nya bra karaktärer

Archer visar än mer beslutsamhet och ledarskap

Jakten på Xindis intensifieras ...

+ Archer visar en helt annan sida när det gäller att ge allt när Ent hotas

och drar sig inte heller för rätt extrema förhörsmetoder gentemot fienden

+ Malcolm leder numera även Macos utan diskussioner när det gäller olika uppdrag

+ Trip är betydligt mer koncentrerad på sina uppgifter

- saknar lite mer scener med T´Pols torra humor

Edited by poth_99

Mina tankar om Anomaly

Kändes som avsnittet var väldigt inspererat av voy, the rift?

Macos och Xindis historien var tillbaka, hura lite kontinulitet :) otroligt bra atmosfär i avsnittet, intresant med att Artcher hotade/torterade piraten.

Tyckte det var konstigt att det dragit ner på belysningen så mycket i ent, visst det blir en mörkare känsla, men inte troverdigt. Skulle det varit på riktigt så skulle de haft difust ljus överallt för att personerna skulle ha bra mörkersende när det behövdes.

Borde det inte utgå ett generelt alarm när ent blir bordat, sensorerna upptäkte inkräktarna, kanske inte besättningen skulle bli så överaskade hela tiden.

Satt och funderade på om cenen med den kvinliga Macos soldaten som bytte om till rymdräkt, var med för "sexigare" star trek eller inte en helt annan anledning.

Anomaly var faktiskt ett riktigt bra avsnitt. Hoppas det blir fler i samma klass. Lagom med mysterier, action och moral.

Lite konstigt att det inte gick nått larm när de blev bordade. Det borde ju vara självklart att ett sånt skulle finnas om sensorena kunde upptäcka inkräktarna.

Bra att det fanns lite kontunitet med både Xindi och MACOS, fast det skulle ju vara konstigt annars.

Föresten lade ni märke till att de sa avstånden i Km och inte i X antal i star trek enheter.

Så det var fler än jag som reagerade på det. :P

Ärligt talat så börjar det ljusna nu. Enterprise börjar få en egen stil som inte liknar andra serier och som mycket väl kan bli bra. De första två avsnitten i säsong 3 är bra avsnitt i klass med andra Star Trek serier.

Tycker också som flera andra här att Archer har blivit en bättre karaktär. Från sunkig till bra i min mening :)

Angående 3:01. Nakenscenen stör mig inte eftersom jag minns hur många gånger man sett Riker ta sig an en kvinna i TNG :D . Kanske var många som klagade då också. Vet inte eftersom internet knappast var vad det är nu. :D

Men folk behöver slappna av lite. Onödig scen, men 2 minuter förstör inte ett annars mkt bra avsnitt.

3:02 Hade allt jag hoppas se i ett avsnitt. Action, konstiga saker som händer, mystisk tusen år gammal byggnad, mer kontinuitet och Archer sätter en kille i en airlock!

Förutom titelmelodin som är ren skräp ser det ljust ut. Visst, det är ok med ett popigt intro. Men ordet pop betyder inte att den ska låta sådär hemskt! Eller nja... vid närmare eftertanke så betyder pop skräp i mina öron ;)

Ärligt talat så börjar det ljusna nu. Enterprise börjar få en egen stil som inte liknar andra serier och som mycket väl kan bli bra. De första två avsnitten i säsong 3 är bra avsnitt i klass med andra Star Trek serier.

Tycker också som flera andra här att Archer har blivit en bättre karaktär. Från sunkig till bra i min mening  :)

Angående 3:01. Nakenscenen stör mig inte eftersom jag minns hur många gånger man sett Riker ta sig an en kvinna i TNG  :D . Kanske var många som klagade då också. Vet inte eftersom internet knappast var vad det är nu.  :D

Men folk behöver slappna av lite. Onödig scen, men 2 minuter förstör inte ett annars mkt bra avsnitt.

3:02 Hade allt jag hoppas se i ett avsnitt. Action, konstiga saker som händer, mystisk tusen år gammal byggnad, mer kontinuitet och Archer sätter en kille i en airlock!

Förutom titelmelodin som är ren skräp ser det ljust ut. Visst, det är ok med ett popigt intro. Men ordet pop betyder inte att den ska låta sådär hemskt! Eller nja... vid närmare eftertanke så betyder pop skräp i mina öron  ;)

Kunde inte sagt det bättre själv..

Nu börjar det likna lite som min smak faller för.

En bestämd Archer som inte backar för något för att få fram sanningen.

Ett militär-team som kan konsten i att lära aliens att dom inte ska komma och tro att dom kan lära människorasen att dom är överlägsna..

9 av 10 får Anomaly av mig..

Nu har UPN officiellt ändrat Enterprise till Star Trek: Enterprise.

från sci-fi wire!

"It's just a natural tie-in," a UPN source said in an interview. "Everyone calls it Star Trek anyway."

"Over the past few weeks our marketing and publicity efforts have been using Star Trek: Enterprise for promotional purposes, and by formally changing the show's title, we will be able to further capitalize on and form a stronger connection to the famous and highly successful Star Trek franchise" källa

Nästa ent avsnitt verkar vara ännu ett försök att göra star trek "sexigare"

här är från star trek.com:

The NX-01 gets closer to a showdown with the Xindi when Captain Archer takes on an enigmatic passenger: a beautiful slave named Rajiin.

Jag vet inte om jag har rätt men, en vacker slavkvinna verkar lite mysko.... :arg:

Låt dom göra det sexigare då!

Aldrig fel med att vila ögonen på vackra kvinnor lite då och då..

Tiden går framåt, lika så Star trek.

Jag gillar det lite mer "vuxnare" Star trek, kan bero på att jag är 30+ :P

Edited by Janne

3x03. Faktiskt bland det sämsta jag någonsin sett.

Hjärntorka hos producenterna/regissörerna eller bakfylla när dom kom upp med ide'n till detta avsnitt?

Bara hoppas på att detta var en engångsförteelse.

Varelser som beter sig som neandertalare? men ändå lyckats framställa ett så avancerat virus som kan ändra humanoider till deras ras...?? :arg: :huh: :o

Och se Archer, Reed och Hoshi hoppa omkring som apor och väsa i djungeln säger väl allt.

Betyg: Svag 1:a av 10..

Edited by Janne

3x03. Faktiskt bland det sämsta jag någonsin sett.

Hjärntorka hos producenterna/regissörerna eller bakfylla när dom kom upp med ide'n till detta avsnitt?

Bara hoppas på att detta var en engångsförteelse.

Varelser som beter sig som neandertalare? men ändå lyckats framställa ett så avancerat virus som kan ändra humanoider till deras ras...??  :arg:  :huh:  :o

Och se Archer, Reed och Hoshi hoppa omkring som apor och väsa i djungeln säger väl allt.

Betyg: Svag 1:a av 10..

Jag tycker att det var för likt tng avsnittet där enterprise-D besätning transformeras till tidigare former av liv. :arg: Mycket av dom nya star trek filmerna/avsnitten liknar gamla filmer/avsnitt tex nemesis=wrath of kahn

och nämda tng & ent avsnitt.

va.... vilket avsnitt...typiskt ett sådant tråkigt landar på en planet får en "sjukdom" etc lär sig starfleet aldrig att använda rymdräkter med de första temet ifall det skulle vara något fraligt?

T'Pol har vist fått en hel del nya kläder...och ingen liknar det vulkanerna brukar använda.... :rolleyes: mer syndrom sexighet i star trek... lika bra att aceptera det.

Något som var bra var att de fortsate med kontuniliteten....

Edited by rehnvall

va.... vilket avsnitt...typiskt ett sådant tråkigt landar på en planet får en "sjukdom" etc lär sig starfleet aldrig att använda rymdräkter med de första temet ifall det skulle vara något fraligt?

T'Pol har vist fått en hel del nya kläder...och ingen liknar det vulkanerna brukar använda.... :rolleyes: mer syndrom sexighet i star trek... lika bra att aceptera det.

Hmm

Anomaly får 4/10

Det här med "neanderthal-transformation" har vi sett förr <_<

Det är vare sig särskilt spännande eller trovärdigt när Phlox

(som vanligt) fixar allt. De andra raserna har självfallet inte lyckats

lösa detta på flera decennier ... suck

Med snabbt hopp om tillfrisknande i nästa avsnitt för Ent. :)

T'Pol har vist fått en hel del nya kläder...och ingen liknar det vulkanerna brukar anv??nda.... :rolleyes: mer syndrom sexighet i star trek... lika bra att aceptera det.

Hmm

Anomaly får 4/10

Det här med "neanderthal-transformation" har vi sett förr <_<

Det är vare sig särskilt spännande eller trovärdigt när Phlox

(som vanligt) fixar allt. De andra raserna har självfallet inte lyckats

lösa detta på flera decennier ... suck

Med snabbt hopp om tillfrisknande i nästa avsnitt för Ent. :)

Du mennar Extinction inte Anomaly ;)

Avsnitt 4 av Säsong 3: Rajiin

Hyfsat avsnitt, med MYCKET xindi, och lite mer insikt.

En hel del lösa trådar, i hur allt gick till och så... men det funkade

Xindi

xindi.JPG

Sign in to follow this  

• Create New...