Gå till innehåll

TOS


thestargaze

Bästa Karaktär i TOS serien?  

76 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • James T. Kirk
      18
    • Spock
      29
    • Dr. Leonard H. MaCoy
      12
    • Montgomery Scott
      7
    • Pavel Chekov
      6
    • Uhura
      2
    • Hikaru Sulu
      0
    • Christine Chapel
      1
    • Annan, vem..?
      1


Rekommenderade inlägg

En svår fråga. Jag gillar alla nämnda karaktärer eftersom var och en tillför sin del till helheten. Det är svårt att välja en specifik person som favorit. För röstningens skull valde jag Kirk eftersom hans namn var först. Personligen tycker jag, och jag vet att många håller med mig om detta, att kombinationen Kirk, Bones, Spock är den allra största behållningen med TOS besättningens. Dynamiken och samspelet mellan dessa tre herrar är enormt underhållande och slår allt annat i Star Trek världen. Givetvis är de mycket bra karaktärer var för sig också men det känns ändå som om någonting saknades de gånger trion inte var komplett.

"Damn it Bones! I need you .... badly!" Kirk till McCoy (The Motion Picture)

Redigerad av Expendable Ensign
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde Scotty, för han är så rolig och jag gillar verkligen hans skotska dialekt. Den bästa Scotty-scenen nånsin är den från filmen The Voyage Home när han försöker förstå sig på en 20:e århundradets dator och håller upp musen medan han säger: "Hello computer!".

Så underbart roligt. :lol:

Just den scenen är en av anledningarna till att rösten gick till Scotty. Finns såklart fler anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart, Spock :vulcan:

Har för mig att jag har svarat på detta förut, men det var nog i diskussionen om bäste science-officer tror jag ..

Så, jag drar det igen. Spock är i särklass den bästa alien-karaktären genom hela Star Treks tidslinje, och det kommer att krävas mycket för att slå honom i det.

Vulcans har mycket som människor inte har, och är värda mycket eftertanke. Men Spock är den bästa vulcaniten, kanske för att han är den förste, skrev boken, men också för att han är helt unik. Finns ingen som kommer att spela vulcan så som mr. Nimoy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

McCoy...det känns som den enda skådespelartalangen i hela besättningen. Att han är så bra får han väl tacka Spock för, eftersom det ofta är denne som orsakar känsloutbrotten. Har skrattat flera gånger åt McCoys irritation över Spocks känslolöshet...(Är irritation något typiskt för läkare? EMH är ju också lättirriterad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av lojalitet och en märklig respekt så blev det Spock. Han är och förblir Mr Sci-fi för mig. Han är en ikon som inte bara blir svår att slå inom ST utan i hela sci-fi världen.

Sen älskar jag McCoy, denna sträva, cyniska läkare. Tillsammans med Spock bildar de ett radarpar som saknar motstycke, inte ens Kirks relation till Spock når denna nivå av dynamik som är mellan McCoy och Spock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...
Varför är inte Arex med?

<{POST_SNAPBACK}>

Här hittade jag en fråga som hängde löst i luften. Och då måste den naturligtvis besvaras. :)

Arex var inte med i TOS utan i TAS. Där Kapten Arex, som tillhörde en ras med tre armar och tre ben och Kapten M'Ress, en kattliknande varelse ersatte Pavel Chekov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D  :D Röstade spock men egentligen är det ju Spock kirk Bones konstellationen man röstar på..

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst är det så! Men Spock och Kirk kan vara roliga ihop, bara dom. Likaså Spock och "Bones". Men Bara Kirk och "Bones" är inte riktigt samma sak, så tydligen krävs det en Spock för att det ska lyfta riktigt. Jag röstar på Spock! :vulcan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...