Jump to content

TOS

thestargaze
 Share

Bästa Karaktär i TOS serien?  

76 members have voted

1. 1.

• James T. Kirk
      18
    • Spock
      29
    • Dr. Leonard H. MaCoy
      12
    • Montgomery Scott
      7
    • Pavel Chekov
      6
    • Uhura
      2
    • Hikaru Sulu
      0
    • Christine Chapel
      1
    • Annan, vem..?
      1

Recommended Posts

• 4 months later...

Jag röstade på KIRK, kunde väll ingen gissa. Men det är egentligen triokaraktären Kirk, Spock, Bones som jag skulle vilja rösta på. Tillsammans blir de tre en underbar underhållning.

Kirk lyder ingen Starfleet Command. Han gör som han tycker är bäst och det är vad som är hans framgång.

Som Janeway säger: Det var en anna tid då, annorlunda regler.

Phlox

Varför är inte Arex med?

Vem??? :huh: Jag har ingen aning vem det är. Det jag valde var huvudkaraktärerna i serien! Du kan väl rösta Arex som annan?

har ingen aning om vem Arex skulle vara heller...

Men Nurse Chapel är väl knappast att betrakta som huvudkaraktär???

Själv valde jag Kirk. Galaxens största hjälte och en suverän kapten. Han må ha tagit tvivelaktiga beslut i sina dar men han går alltid sin egen väg och framförallt gillar jag hans filosofi att han aldrig accepterar en "no-win situation"! Hans lösning på Kobayashi Maru-testet är ju lysande och speglar väl hans karaktär genom serien och filmerna (och böckerna)...

• 11 months later...
Jag valde Scotty, för han är så rolig och jag gillar verkligen hans skotska dialekt. Den bästa Scotty-scenen nånsin är den från filmen The Voyage Home när han försöker förstå sig på en 20:e århundradets dator och håller upp musen medan han säger: "Hello computer!".

Så underbart roligt. :lol:

Håller med, det var verkligen en rolig scen. :D:D :P :) :lol:

Jag valde förresten Scotty. :)

jag har sett de tre första avsnitten och tycker att serien verkar riktigt bra, trots åldern ibland känns rymdscenerna bättre än TNG, som också har lite tråkiga planeter men annars är ganska bra. har dock inte sett några phasersalvor i rymden än, det återstår att se.

jag röstade på Kirk, han känns som en bra typ, man får väl se vad man tycker senare, men det känns som att han är min favorit.

• 6 months later...
Har inte sett serien, dock filmerna. Valet var solklart: Chekov, såklart. Gillar faktiskt (konstigt för att vara jag) alla i TOS skarpt, men det är Chekov som gäller för mig. :wub: Är dock förvånad över att ingen hittils gar röstat på min andrahandsfavorit Sulu.

Sulu har aldrig haft mycket att göra, varken i serien eller filmerna, så det är inte så konstigt att han inte fått några röster än. Vad är det med Sulu som du gillar så mycket i filmerna? Chekov tillför ju iaf lite humor, vilket Sulu inte gör alltför ofta. Det jag gillar är hans dedikation & lojalitet. Detta kan man se i Star Trek VI då han riskerar hans skepp och kaptensrank genom att hjälpa Kirk & Co från Chang.

Har inte sett serien, dock filmerna. Valet var solklart: Chekov, såklart. Gillar faktiskt (konstigt för att vara jag) alla i TOS skarpt, men det är Chekov som gäller för mig. :wub: Är dock förvånad över att ingen hittils gar röstat på min andrahandsfavorit Sulu.

Sulu har aldrig haft mycket att göra, varken i serien eller filmerna, så det är inte så konstigt att han inte fått några röster än. Vad är det med Sulu som du gillar så mycket i filmerna? Chekov tillför ju iaf lite humor, vilket Sulu inte gör alltför ofta. Det jag gillar är hans dedikation & lojalitet. Detta kan man se i Star Trek VI då han riskerar hans skepp och kaptensrank genom att hjälpa Kirk & Co från Chang.

Jag antar att det jag gillar mest med Sulu måste vara hans sätt att prata (jag vet, lite larvigt men sant). Annars gillar jag också det lilla jag har sett av hans personlighet, han är helt enkelt cool i mina ögon. (sen kommer ju självklart på listan Spock, tätt följd av Kirk)

Jag röstade på Chekov, även om Scotty också är en favorit. De är bägge jättebra i filmen The Voyage Home.

Vere are the atomic boats? - Hur kul som helst med en ryss som frågar amerikaner på gatan om hur han ska hitta till deras atomdrivna militärfartyg!! ;)

Jag vill rösta på fyra stycken, Kirk/Spock/Bones/Scotty. Alla har sina positiva sidor som jag älskar. Kirk är ju "Mr Star Trek" på ett sätt, men Spock fick min röst till slut.

...och nu har jag nästan ångrat mig och vill rösta på Bones, han är så härligt cynisk! :D

Eller Scotty för att han alltid gör mig glad? Hm, uppenbarligen tog jag ett förhastat beslut när jag röstade, men det kanske var bäst så. Om jag funderat för mycket hade jag inte kunnat rösta alls. Kör alltid på din första impuls! ;)

Edited by Marvin

Jag vill rösta på fyra stycken, Kirk/Spock/Bones/Scotty. Alla har sina positiva sidor som jag älskar. Kirk är ju "Mr Star Trek" på ett sätt, men Spock fick min röst till slut.

...och nu har jag nästan ångrat mig och vill rösta på Bones, han är så härligt cynisk! :D

Eller Scotty för att han alltid gör mig glad? Hm, uppenbarligen tog jag ett förhastat beslut när jag röstade, men det kanske var bäst så. Om jag funderat för mycket hade jag inte kunnat rösta alls. Kör alltid på din första impuls! ;)

Precis som dig har jag väldigt svårt att rösta på en person bland denna underbara sammling av karaktärer. Helst skulle jag villja rösta på trion Kirk, Spock och Bones. Dom hör liksom ihop.

Edited by Unkas

Precis som dig har jag väldigt svårt att rösta på en person bland denna underbara sammling av karaktärer. Helst skulle jag villja rösta på trion Kirk, Spock och Bones. Dom hör liksom ihop.

Samma här :( Röstade på Kirk men borde skitit i att rösta då jag inte längre kan välja mellan De Tre.

• 4 months later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jag är fortfarande förtjust i Tjeckov (röstade i maj 2008)! Nu har jag sett alla TV-säsongerna och har inte bytt åsikt. "That's a russian invention", hahaha hur kul som helst. Han är dessutom jättebra i senaste filmen (elvan). Som nummer två kommer Spock.

Edited by Cecilia

• 3 months later...

Spock. "De tre" är helt underbara, men det roligaste är nog Bones och Spock's syrliga dialoger.

("Bread and Circuses")

Mr. Spock: Doctor, if I were able to show emotion, your new infatuation with that term would begin to annoy me.

Dr. McCoy: What term, 'logic'? Medical men are trained in logic, Mr. Spock.

Mr. Spock: Really doctor, I had no idea you were trained. Watching you I assumed it was trial and error.

:lol:

Ja du mobocaster. Spock och Bones diskusioner är verkligen helt underbara.

Oerhört svårt att välja en person i TOS då det är Kirk, Bones och Spock som verkligen fungerar som en härlig enhet. Jag mins inte vad jag röstade på, var länge sedan nu, men kanske var det ändå Kirk. Blir honom om jag måste välja en karaktär. Men helt rätt käns det inte.

Edited by Unkas

• 1 month later...