Jump to content

Trekspotting

Thalaxian
 Share

Recommended Posts

John "Dr. Phlox" Billingsley var med i gårdagens avsnitt av Journeyman på TV3. En riktigt bra roll måste jag säga. :)

Ang Billingsley så kan jag informera om att han är med i första säsongen av Prison Break som just nu går i repris på 6:an mitt i natten. Prison Break är en av mina personliga favoritserier, och med detta rekomenderar jag den STARKT (för övrigt så spelar Billingsley Terrance Steadman). Dessutom är Michelle Forbes med i några avsnitt (Ro Laren från TNG), Robert Knepper som spelade Wyatt i TNG's Haven spelar T-Bag i Prison Break och Wade Williams som spelar Brad Bellick i serien har varit med i ett förstasäsongsavsnitt av Enterprise.

Sen kan jag lägga till att Brett Ratner är en av seriens producenter, och hans filmer är ju bara för bra (Rush Hour, exempelvis. Fast sen har han ju regisserat X-men 3 som är så nära anti-film man kan komma enligt mig).

Ang Journeyman så bara måste jag fråga om serien är bra. Jag var på väg att börja kolla på den, men just nu går ju Eli Stone, Project Runway, Top Chef, Hells Kitchen, Crowned, Dokumentärerna kl 8 på 5:an (måndagar), Filmer baserade på verkliga händelser på 5:an (söndagar), Most Daring (som för övrigt listades som Erotik på text-tv, vilket jag dog av skratt åt), gamla repriser av Extreme Home Makeover, etc etc. Då blir det lite mycket att lägga till Journeyman på detta, men jag känner mig väldigt manad att börja kolla.

• Replies 526
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ang Billingsley så kan jag informera om att han är med i första säsongen av Prison Break som just nu går i repris på 6:an mitt i natten. Prison Break är en av mina personliga favoritserier, och med detta rekomenderar jag den STARKT (för övrigt så spelar Billingsley Terrance Steadman). Dessutom är Michelle Forbes med i några avsnitt (Ro Laren från TNG), Robert Knepper som spelade Wyatt i TNG's Haven spelar T-Bag i Prison Break och Wade Williams som spelar Brad Bellick i serien har varit med i ett förstasäsongsavsnitt av Enterprise.

Jag får försöka lokalisera vilka avsnitt dom är med i och se dom om inte annat. Har försökt se serien i några olika omgångar men aldrig fastnat för den.

Sen kan jag lägga till att Brett Ratner är en av seriens producenter, och hans filmer är ju bara för bra (Rush Hour, exempelvis. Fast sen har han ju regisserat X-men 3 som är så nära anti-film man kan komma enligt mig).

En av dom mest överskattade regissörer IMO.

Ang Journeyman så bara måste jag fråga om serien är bra. Jag var på väg att börja kolla på den, men just nu går ju Eli Stone, Project Runway, Top Chef, Hells Kitchen, Crowned, Dokumentärerna kl 8 på 5:an (måndagar), Filmer baserade på verkliga händelser på 5:an (söndagar), Most Daring (som för övrigt listades som Erotik på text-tv, vilket jag dog av skratt åt), gamla repriser av Extreme Home Makeover, etc etc. Då blir det lite mycket att lägga till Journeyman på detta, men jag känner mig väldigt manad att börja kolla.

Jag tycker att serien är riktigt bra men det är ju en smaksak. Det bästa man kan göra är ju att ge serien några avsnitt för att bilda sig en uppfattning. Att enbart gå efter vad andra tycker kan vara ödesdigert. Den går på Måndagar klockan 22.00-23:00 så den kanske inte kolliderar med något annat?

Den går på Måndagar klockan 22.00-23:00 så den kanske inte kolliderar med något annat?

:blink: *gasping for air* :blink:

Vill inte verka muppig, men detta råkar vara Prison Break's heliga sändningstid. Ett tecken från ovan, månne? :huh:

Och nej, detta kolliderar för tillfället inte med någon tv-serie, vilket tyvärr denna säsong av So You Think You Can Dance för övrigt gör. Den som kom på att sätta det samtidigt som Project Runway skall få stryk. <_<

Edited by johannalaforge

... detta kolliderar för tillfället inte med någon tv-serie, vilket tyvärr denna säsong av So You Think You Can Dance för övrigt gör. Den som kom på att sätta det samtidigt som Project Runway skall få stryk. <_<

Man får åtminstone se SYTYCD på tisdagarna utan avbrott. Onsdagens krock hanteras habilt med hårddisk-DVD. Annars är det en bra sommar för en äkta TV-junkie! :D De två nämnda programmen, House-repriser, Family Guy och American Dad, Scrubs-maraton av nya säsongen för en tid sedan... Längtar bara efter Cityakutens återkomst.

För övrigt läser jag en bok nu där en bifigur heter Jonathan Archer. ("Kvinnor i vitt" av Barbara Wood)

Edited by Marvin

• 1 month later...

Aha då blir det "Bashing-Bashir" då?! ^_^

Jo då jag fick berätta för bartenders vad det var så jag fick min ill-blåa drink och folk undrade vad tusan det var som jag drack :lol:

Ölen-"romulan ale" finns nog ej att få tag på någonstans längre antar jag.

Edited by michael ricochet

När jag knallade runt i stan idag såg jag en röd flagga som det stod "TREK" på, med en mindre text under som jag inte kunde läsa på håll. Tog omedelbart sikte på den, men blev tyvärr lite besviken när den lilla texten var "Trekbikes" och flaggan visade sig hänga vid en cykelaffär.

Å andra sidan borde ju en "Trekbike" vara det vassaste man kan rulla runt på, eller hur? ;) :lol:

För övrigt verkar det finnas ett obegränsat antal bilar med Odo på nummerplåten.

När jag knallade runt i stan idag såg jag en röd flagga som det stod "TREK" på, med en mindre text under som jag inte kunde läsa på håll. Tog omedelbart sikte på den, men blev tyvärr lite besviken när den lilla texten var "Trekbikes" och flaggan visade sig hänga vid en cykelaffär.

Å andra sidan borde ju en "Trekbike" vara det vassaste man kan rulla runt på, eller hur? ;) :lol:

För övrigt verkar det finnas ett obegränsat antal bilar med Odo på nummerplåten.

Jo men TREK är ett ganska välkänt märke på cyklar, särskilt inom offroadmarknaden. vet att jag drog paralleller när jag var liten mellan ST och en TREK-cykel jag såg utanför skolan varje dag.

Edited by NX-01

• 2 weeks later...
Hahaha, jag dör!!! :w00t: Det här är min typ av humor! :lol:

Man måste ju åka till Linköping, det är en sak som är säker. Vem vill inte bo på det flotta Hotell du Nörd? :visslar:

Vad hette hotellet från början?

Hehe ;) Ja det är bara att åka hit o gå på premiären för nya filmen och bo på Hotel Du Nörd! :D

Hotellet heter Hotell Du Nord - alltså lite franskklingande. Ett pyttelitet mysigt hotel nära stationen.

Om inte det passar så har vi också Park Hotel som också heter Fawlty Towers:

fawlty006jk1.th.jpg

Hahaha, jag dör!!! :w00t: Det här är min typ av humor! :lol:

Man måste ju åka till Linköping, det är en sak som är säker. Vem vill inte bo på det flotta Hotell du Nörd? :visslar:

Vad hette hotellet från början?

Jag skulle gissa på "Hôtel du Nord" helt enkelt... Som i Norra Hotellet på franska...

Jag kan hålla med om att hotell du nörd är lite väl långsökt till och med för denna tråd... Hade det varit hotell Picard så hade det varit en helt annan femma :lol: J.

Men att hitta UFP-loggan i en solkatt är inte långsökt alltså? ;) Hm!

Internationellt sett så är trek nörd ett känt begrepp men jag tänker nu vidare ej försvara en sådan småaktig sak som om ett inlägg ej är 100% anknytningsbart till star trek eller ej. Jag står för mitt Hotel Du Nörd-inlägg till fullo och tycker att det passar utmärkt in här, om en något långsökt! :D

Edited by michael ricochet