Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

Trekspotting

Recommended Posts

Jag sitter och kollar på "Twitch City" och i avsnittet "Shintu Death Cults" blir drabbas huvudpersonen av Pon Farr, men i detta fall är Pon Farr en fas han går igenom vart fjärde år och inleds med att han slutat att titta på TV.

Jag har tänkt att jag ska se imdb top 250, och vem är int med i första filmen om inte Ethan Phillips som jobbar i sjukstugan. Star trek (2009) ä förövrigt med på listan

Idag såg jag lite tecken... På parkeringsplatsen till ICA i Lindome såg jag en bil med det otroligt trekkiga registreringsnumret TMP047 (TMP=The Motion Picture, 47=det magiska numret i Star Trek). Sen på parkeringen utanför husen såg jag en till bil med 047 i slutet av numret, jag såg dock inte början på det, men det var inte samma bil.

Ser detta som ett tecken att familjen ska se på lite Star Trek ikväll :D

I spelet Dragonage: Orgins så finns två Voyager-skådespelares röster med. Den ena är en alvisk magiker vars röst görs av Tim Russ (Tuvok, han behöll iaf de spetsiga öronen...) och den andra är Kate Mulgrew (Janeway) som spelar den uråldriga häxan Flemeth.

På en allmänt sci-fi relaterad not så spelas Flemeths dotter, häxan Morrigan, av Claudia Black (Farscape/Stargate SG1).

Upptäckte just att jag har samma födelsedag som Leonard Nimoy!!! Nämligen den 26:e mars!! *känner mig väldigt cool B) *

Kan också nämna att jag ser 47:or överallt just nu!

"hoppar" alltid till när jag ser 1701 någonstans. speciellt där jag jobbar. blir väldigt

underhållande iom att det alltid blir ett brett flin i mitt ansikte, vilket ofta försvårar jobbet :P

Har vart hemma från skolan idag pga att jag är sjuk så det blev lite tid framför TV:en ';)

Så när jag såg typ "Judgeing Amy" eller nåt så var det en klient/jurist (kommer inte ihåg :P) som hette Mr. Sisko :w00t:

Jag har ytterligare en Trekspotting från årets melodifestival. Jag är väl svältfödd på Star Trek, när jag ser Trek i detta: Dansarna till Eric Saades låt Manboy hänger på väggarna och rör sig likt sulibaner i början av låten (tycker jag). Döm själva!

Länk till filmklipp från melodifestivalen. Klicka på Eric Saade och se sulibanerna dansa, för tillfället klädda i civila kläder.