Jump to content

Recommended Posts

Kan rapportera att en av världens duktigaste fotografer, Mattias Klum, antagligen har sett på en del Star Trek. När vår klass var på ett föredrag sa han att han önskade att vi kunde använda nån beam me up funktion och ta oss till borneos regnskog. Det var synd att det inte finns någon sådan funktion än :(

• 2 weeks later...
  • Replies 526
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För ett tag sen när lille-borsan kollade på ICarly (nån Nickelodeon(stavning??) serie)så var Tim Russ med och spelade en rektor. Självklart var hans röst dubbad till svenska med man såg endå att det var han( fast han inte hade spetsiga öron!! :w00t:)

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Leonard Nimoy som Gandalf hade vart überfräckt, Gandalf i Bilbo är helt olik den som är med i LoTR. Men om Ian ska vara med (har inte någon riktig koll på detta) lär det väl bli något annat. Om det blir som de säger, att historier ur Sagor från Midgård, Ringens Värld osv ska vara med skulle jag nog tippa på att han spelar alv eller liknande.

Inte direkt Trekspotting men jag skriver ändå.

De senaste dagarna har jag dragit kilometervis med kabel, letat fel på en jobbig annläggning, samt försökt krypa in utrymmen som jag knappt får in handen i. I alla fall, när jag står där i dag, och svär tyst för mig själv, tänker jag på Star Trek. Jag har aldrig sett ett avsnitt där de behöver dra kilometer med kablar. Och när de ska till något svåråtkommligt ställe fins det jefferies tubes. Visst är det lite trångt, men ändå gjort för att kunna ta sig fram i. Det fins aldrig några tubes för mig. Och allt är rent i skeppen. När jag öppnar ett undertak, lossar en list, eller klättrar på ett tak, är det i bästa fall bara några centimeter damm och smutts. I värsta fall lyfter jag ett undertak och får betongklumpar i skallen. Aj! Visst har de problem i ST, men bekymren där är oftast mer intresanta än de är i mitt liv.

S?? när jag slet i mitt annlete i dag, önskade jag att jag kröp omkring med Geordi eller o'brien i någon jefferies tubes, hittade problemet, och löste det genom att ta ett av de där instrumenten och rikta det mot problemet, och efter ett tag så var det fixat.

Jag borde begära förflyttning till Enterprise.