Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

Trekspotting

Recommended Posts

I American Beauty spelar Scott Bakula en homosexuell granne till huvudpersonen (Kevin Spacey). John Cho, Sulu i Star Trek, har en liten roll utan repliker som husspekulant.

På SVT i programmet Grotesco del 2 så dyker det upp en del bekanta ansikten.

På Rymdskepp II dyker Kapten Jean-Claude Zorg med piloten Krock, koordinator Shakee-Ra och skeppsroboten Bingo, förvillande lika Jean-Luc, Worf, Deanna och Data, eller vad säger ni?

Citat från filmen "Troll" från 1986:

"I'd rather watch Star Trek. Phasers on dull."

En annan kul detalj med Troll är att den handlar om Harry Potter. OBS! Filmen är från 1986!

Det har varit en massa uppståndelse kring unstoppable för att Chris är med men ingen har nämnt något om Red där Karl urban :wub: (bones) spelar en av huvudrollerna. Bra film förresten :)

Karl Urban är en mycket bra skådespelare. Får ta en kik på Red.

Och snygg! Filmen är mycket underhållande.

Såg reklam för tv-serien Bones i går. Käns alltid fel. Det fins bara en bones!

LOL! Bra associerat till trek där.

Var på ett bröllopp i går, och i den lilla presentationen av mig, stod det bland annat "Star Trek expert". Undrar om de förstår vilken prikär situation de försatt mig i. :blink: Att påstå att man är ST expert är som att påstå sig vara en halvgud. Så Jag måste härmed officielt dementera det påståendet. Jag må vara gudalik, men änn dock endast en dödlig. :P

They did not grasp the vastnes of the subjekt!

Edited by Unkas

Igår var Chris Pine med på bild i korsordet i gratistidningen Metro.

Var på MediaMarkt på Heron City i söndags och köpte filmen Brännmärkt med Brad Dourif i huvudrollen. Kostade bara en tia.

Satt och zappade igår kväll/natt och såg slutet på ett Xena - Warrior princess avsnitt. Där Xena och hennes vän/(flickvän?) retade en kille för att han gillade Star Trek. Av någon anledning så utspelade sig iallafall slutet i nutid.

I dag slötittade jag på tv:n och zappade på olika kanalen. Plöstligt fick jag syn på en ganska gammal kvinna som rökade en cigarr och har sådan hemsk tantkläder på sig. Det var Kate Mulgrew som jag inte nästan kände igen skådespelerskan. Hon var med i ett avsnitt från TV-serie Mercy.

Edited by Nettan

Såg en tavla i går. Brevid den stod det lite om konstnären, (Evald Gillbrand). Där nämndes att han arbetade en tid på Vulcans kontor i Tidaholm. Mer avslöjas inte.

Men ni kan säkert förstå att jag hoppade till när jag läste detta.

Fransmän är väldigt lika Ferengis, kolla själva:  :ferengi:.

Irländare är mer lika jag lovar! haha

Såg en buss med registreringsnummret TNG... <_<

appro på skyltar såg en skylt där det stod DS9 på badhuset något år senare var den bortskruvad

Såg på Southpark idag på Mtv. Då var det en kille som hade en "red shirt" som blev uppäten av ett monster. :D

i ett av avsnitten där citerar också en av dem sephran Chokrans (sorry stavingen) kända citat