Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

Trekspotting

Recommended Posts

Jag läste en del i Jan Guillous tempelriddaren. Då såg jag en figur i det heliga landet som hette ODO i förnamn.

Hamnade vid ett ds9 avsnitt på st dagen förra veckan. Det som slog mig är att en av karraktärerna där har ett namn som låter lite svenskt. Nämligen NOG. Inte för att jag fått nog av Nog men det låter ändå lite roligt. Nån som vet varifrån det kommer? J.

Tänkte bara tala om att Voyger ska kryssa runt medelhavet i sommar (06). Kanske något för alla st frälsta att haka på? Jag menar, visst låter det att kunna säga att man rest med Voyger, of the seas visserligen, men ändå? Sedan verkar det ju vara ett superbt skepp. Hm undrar om dom har gömt en EMH nere i sickbay? Kanske bäst att kolla om man skulle få tillräckligt med pengar över för en sådan resa! Sugen blir man! J.

Tänkte bara tala om att Voyger ska kryssa runt medelhavet i sommar (06). Kanske något för alla st frälsta att haka på? Jag menar, visst låter det att kunna säga att man rest med Voyger, of the seas visserligen, men ändå? Sedan verkar det ju vara ett superbt skepp. Hm undrar om dom har gömt en EMH nere i sickbay? Kanske bäst att kolla om man skulle få tillräckligt med pengar över för en sådan resa! Sugen blir man! J.

Har du någon länk där man kan få veta mer?

Har du någon länk där man kan få veta mer?

Sök på Royal carribean (rci). Annars kan du hämta katalog närmsta välsorterade resebyrå.

Tänkte nämna att jag såg en bil som hade TNG som reg skylt. Kanske något för en äkta treekie. Vem blir först i sverige med Star Trek som personlig reg skylt? J.

Förmodligen ingen, för om jag inte är ute och seglar så får man ha högst sju tecken på en personlig regestreringsskylt.

Attan också! ST borde väl gå om det inte är för kort. Voyger borde defenitivt gå. Fler förslag?

NCC 1701 ? :D

Ikväll går det en film där leonard nimoy är med. Jag är ganska säker på att det är hans första framtädande i filmsammanhang. Här är ett utdrag av vad som står i svt:s tablå. Filmen går på svt 1 och börjar 0045 tror jag

De kommer!

Amerikansk långfilm från 1954. (Them) I ett ökenområde, där jättestora myror, utvecklats efter en atombombsexplosion 1949, har några människor försvunnit och dödats. Polisen får hjälp av vetenskaplig expertis för att försöka förgöra myrorna. Regi: Gordon Douglas. I rollerna: James Whitmore, Edmund Gwenn, Joan Weldon, James Arness, Onslow Stevens m.fl.

I vårt franskarum på skolan har vi ett tidningsutklipp där det står "Franska elever besökte Sarek" :)

Sarek är en av vårt ärorika lands nationalparker... så nu vet du det ;)

Japp och en svensk musikgrupp känd från melodifestivalen bestående av Jessica Wetterstrand, Ola Hertzberg, Stina Jadelius, Zara Kronvall och Göran Månsson.

jag har sett henne J.Kirk och funderat på hur världen egentligen snurrar...

Man kan fundera på vad som är verligt och sant, vad som är mest troligt, att tänka som en vulkan eller vara känslomäsigt kall...

Tänk om hon på nedre botten, hon som heter L. Borg, verkligen en dag ska öppna dörren och assimilera oss alla. Eller om Cochran verkligen ska få fjutt på sin raket i överljusfart, på min parkeringsplats, så att Vulkanerna verkligen en dag kommer och provar whiskey med oss...

Ja, vissa dar är man inte riktigt klar.

Edited by Durator