Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 26, 2006 Ni som bor i stockholm eller har vägarna förbi: Kolla in den snygga reklamen om hur svårt det är att prata med tonåringarna. <_< Visst är en av damerna st tjusig??? <_< :P J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Thalaxian 0 Report post Posted May 1, 2006 Någon som har möjlighet att a en bild på denna reklam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
B'Elanna 0 Report post Posted May 2, 2006 På väg till Star Trek visning i Malmö i söndags åkte vi passande nog förbi en affär som heter Mogieo. Nästan som Mogie Quarks mamma. :ferengi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 3, 2006 Enligt uppgift i serietidningen Rocky så finns det i stockholm en affär som heter Badlands. Kul va? :P :blink: :lol: J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Homer 0 Report post Posted May 3, 2006 (edited) Lyssnade på "Christer" på P3 idag och de pratade lite om konstgjorda språk, då var det en som ringde in och snackade Klingon. Edited May 3, 2006 by Homer Quote Share this post Link to post Share on other sites
orville 0 Report post Posted May 3, 2006 Under förra veckan såg jag två registreringskyltar med star trek anknytning: UFP ... och TNG ... :ferengi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 3, 2006 Radioprogrammet med den som snackar klingon vore kul att ha en länk till, om det går! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Homer 0 Report post Posted May 3, 2006 Christer i P3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 5, 2006 Såg på en karta att det i stockholm finns Borgv. Bör undvikas! <_< :P :blink: <_< <_< <_< J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Homer 0 Report post Posted May 28, 2006 Såg på Southpark idag på Mtv. Då var det en kille som hade en "red shirt" som blev uppäten av ett monster. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Homer 0 Report post Posted June 8, 2006 Ännu en trekspotting, satt och kollade genom aftonbladet/expressen på jobbet och såg en liten notis om att polisen i England skulle ha knivamnesti, alltså att man kan lämna in sina kniv till polisen utan att de åtalar en. Det roliga vara att polisen på bilden hade en Bat'leth. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted June 16, 2006 Här är platsen att diskutera och göra folk uppmärksamma på star trek figurers, platsers namn i verkligheten. Om du tex har sett Borggatan eller om Q figurerar i en bok är detta platsen att tala om det på! Jag tycker mig inte ha sett någon liknande tråd, det närmaste är trekrelaterat på tv och tråden om 47:or. Have fun! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aliline 0 Report post Posted June 16, 2006 (edited) den här då Du har ju själv skrivit där många gånger. ;) Edited June 16, 2006 by Aliline Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted June 16, 2006 Jag sätter ihop ämnena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted June 20, 2006 HE HE Sorry! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aliline 0 Report post Posted September 15, 2006 Har ni sett reklamafficherna för Hus i Helvetet (program på tv3) ute på stan, gossedjuret liknar en Borg :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted September 16, 2006 (edited) Försök att se något av avsnitten ur serien tillbaka till vintergatan som svt sänder på barntid på fredagar. Notera den trekkiga symbolen som swichar förbi i början och det snygga rymdskeppet som flyger förbi i början av eftertextern (när speakern säger: glöm inte bort, allt kan hända i rymden). Om ni kan stå ut med att det är en svensk (lågbudget?) tvserie som riktar sig till barn och ungdomar och där intrigerna och handlingen inte håller riktigt den kvalitet som vi trekkies förväntar oss så är det en småmysig serie som har sina poänger! J. Jag var och tittade på möbler hos Boconcept i barkaby. Där såg jag en av de kvinliga anställda som om man bortser från att det var jeanstyg och inte gult/rött/blått och om man la till ett par svarta boots (höga?) så fick man nästan den kvinnliga tos kostymen! Det är tydligen kort kort som gäller i höst! :rodna: B) ;) J. Edited September 17, 2006 by Supreme Comander JAF Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beverlycrusher94 0 Report post Posted September 25, 2006 (edited) För några dagar sen, så spelade jag lite "The Sims 2" (jag är lite av en simmare :rodna: ) och då såg jag till min stora förvåning att man kan göra vulcans i spelet :vulcan: !Jag blev både förvånad, glad och överraskad på en gång! (självklart gjorde jag en sim som såg ut som en vulcan) Edited September 25, 2006 by Beverlycrusher94 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tom_Hell 0 Report post Posted September 25, 2006 Försök att se något av avsnitten ur serien tillbaka till vintergatan som svt sänder på barntid på fredagar. Notera den trekkiga symbolen som swichar förbi i början och det snygga rymdskeppet som flyger förbi i början av eftertextern (när speakern säger: glöm inte bort, allt kan hända i rymden). Om ni kan stå ut med att det är en svensk (lågbudget?) tvserie som riktar sig till barn och ungdomar och där intrigerna och handlingen inte håller riktigt den kvalitet som vi trekkies förväntar oss så är det en småmysig serie som har sina poänger! J. Men den har ju en humor som överträffar ST iaf! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted September 26, 2006 Detta bör ej läsas av lättskrämda! :P När den nya regeringen är installerad så är risken (chansen?) stor att vi får en BORG (Anders? i förnamn!) i regeringen. Prepere to be assimilated! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tom_Hell 0 Report post Posted September 26, 2006 Detta bör ej läsas av lättskrämda! :P När den nya regeringen är installerad så är risken (chansen?) stor att vi får en BORG (Anders? i förnamn!) i regeringen. Prepere to be assimilated! J. Äsch då. Vad det hela innebär är ingen assimilation. Borg går ju nu med i Federationen :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brunt 0 Report post Posted October 4, 2006 Reklam för historiska resor:"Indien: Moguler,Maharadjor och Ferengis" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted October 6, 2006 Anders Borg :borg2: är nu finansminister! Prepere to be assimulated! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Beverlycrusher94 0 Report post Posted November 16, 2006 En gång när jag spelade The legend of Zelda: Wind Waker, såg jag en liten skylt där det stod: wielder of the flaming arrow, when you appear etc. etc. underskrivet the seer, J.L. Picall Quote Share this post Link to post Share on other sites
b00t3r 0 Report post Posted November 22, 2006 Kommer att tänka på Borgskalan som handlar om att skatta träningsintensitet. 6 Ingen ansträngning alls 7 8 9 Mycket lätt 10 11 Ganska lätt 12 13 Något ansträngande 14 15 Ansträngande 16 17 Mycket ansträngande 18 19 Extremt ansträngande 20 Maximal ansträngning Har sett skalan många gånger under syreupptagningstester och maxtester OBLA-tester mm. :borg2: Quote Share this post Link to post Share on other sites