Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

Trekspotting

Recommended Posts

Lyssnade på "Christer" på P3 idag och de pratade lite om konstgjorda språk, då var det en som ringde in och snackade Klingon.

Edited by Homer

Ännu en trekspotting, satt och kollade genom aftonbladet/expressen på jobbet och såg en liten notis om att polisen i England skulle ha knivamnesti, alltså att man kan lämna in sina kniv till polisen utan att de åtalar en. Det roliga vara att polisen på bilden hade en Bat'leth.

Här är platsen att diskutera och göra folk uppmärksamma på star trek figurers, platsers namn i verkligheten. Om du tex har sett Borggatan eller om Q figurerar i en bok är detta platsen att tala om det på!

Jag tycker mig inte ha sett någon liknande tråd, det närmaste är trekrelaterat på tv och tråden om 47:or.

Have fun! J.

Försök att se något av avsnitten ur serien tillbaka till vintergatan som svt sänder på barntid på fredagar. Notera den trekkiga symbolen som swichar förbi i början och det snygga rymdskeppet som flyger förbi i början av eftertextern (när speakern säger: glöm inte bort, allt kan hända i rymden). Om ni kan stå ut med att det är en svensk (lågbudget?) tvserie som riktar sig till barn och ungdomar och där intrigerna och handlingen inte håller riktigt den kvalitet som vi trekkies förväntar oss så är det en småmysig serie som har sina poänger! J.

Jag var och tittade på möbler hos Boconcept i barkaby. Där såg jag en av de kvinliga anställda som om man bortser från att det var jeanstyg och inte gult/rött/blått och om man la till ett par svarta boots (höga?) så fick man nästan den kvinnliga tos kostymen! Det är tydligen kort kort som gäller i höst! :rodna: B) ;) J.

Edited by Supreme Comander JAF

För några dagar sen, så spelade jag lite "The Sims 2" (jag är lite av en simmare :rodna: ) och då såg jag till min stora förvåning att man kan göra vulcans i spelet :vulcan: !Jag blev både förvånad, glad och överraskad på en gång! (självklart gjorde jag en sim som såg ut som en vulcan) :)

Edited by Beverlycrusher94

Försök att se något av avsnitten ur serien tillbaka till vintergatan som svt sänder på barntid på fredagar. Notera den trekkiga symbolen som swichar förbi i början och det snygga rymdskeppet som flyger förbi i början av eftertextern (när speakern säger: glöm inte bort, allt kan hända i rymden). Om ni kan stå ut med att det är en svensk (lågbudget?) tvserie som riktar sig till barn och ungdomar och där intrigerna och handlingen inte håller riktigt den kvalitet som vi trekkies förväntar oss så är det en småmysig serie som har sina poänger! J.

Men den har ju en humor som överträffar ST iaf! :D

Detta bör ej läsas av lättskrämda! :P

När den nya regeringen är installerad så är risken (chansen?) stor att vi får en BORG :borg1: (Anders? i förnamn!) i regeringen. Prepere to be assimilated! J.

Äsch då. Vad det hela innebär är ingen assimilation. Borg går ju nu med i Federationen :P

Kommer att tänka på Borgskalan som handlar om att skatta träningsintensitet.

6 Ingen ansträngning alls

7

8

9 Mycket lätt

10

11 Ganska lätt

12

13 Något ansträngande

14

15 Ansträngande

16

17 Mycket ansträngande

18

19 Extremt ansträngande

20 Maximal ansträngning

Har sett skalan många gånger under syreupptagningstester och maxtester OBLA-tester mm. :borg2: