Jump to content

Trekspotting

Thalaxian
 Share

Recommended Posts

Såg ett avsnitt om kung fu vapen (kina) igår. Där var ett vapen som var misstänkt likt en bathlet (stavning) ni vet klingonernas favoritvapen. Det var visserligen mindre (man höll det i en hand) men det verkade ha samma grundfunktion med handtag och vass kant på utsidan samt ett par "svärd" ut från varje sida. Någon som sett detta vapen och sett likheten? J.

• Replies 526
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Såg på sista avsnittet av Planeten på SVT 1 i förrgår. Då tog de upp olika visioner om framtiden och star trek var en av fyra.

Lite tidigare samma kväll såg jag på ett simpsons-avsnitt på 6:an när Homer börjar på ett univeristet. Han bor med några "nördar" och det första de säger när homer kommer in i rummet är -"Intuder alert, intruder alert!" -"Stop the Humanoid!". :D Det var någon mer trek-associering men kommer inte ihåg vad det var nu...

• 1 month later...
Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter.

En lärare på min skola är ganska lik Odo. Samma frisyr åtminstode. Han kanske är en shapeshifter, jag tror jag ska skugga honom när jag blir frisk igen. :lol: <_<

• 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Min syster har regesterings numret ODO på sin bli. B) Toppa det om ni kan.

Jag och en kompis, som också är trekker, var ute och åkte en dag då vi mötte en bil med just ODO på nummerplåten. Vi kommenterade detta och körde vidare. Strax efteråt mötte vi en annan bil, också denna med ODO, och kom fram till att den måste shapeshiftat. :lol:

Mer desperat trek spotting:

* bild *

Gissa vad det är! ;)

Nu blev man ju väldigt nyfiken. Vad sjutton är det där? :blink:

Min syster har regesterings numret ODO på sin bli. B) Toppa det om ni kan.

Jag och en kompis, som också är trekker, var ute och åkte en dag då vi mötte en bil med just ODO på nummerplåten. Vi kommenterade detta och körde vidare. Strax efteråt mötte vi en annan bil, också denna med ODO, och kom fram till att den måste shapeshiftat. :lol:

Mer desperat trek spotting:

* bild *

Gissa vad det är! ;)

Nu blev man ju väldigt nyfiken. Vad sjutton är det där? :blink:

Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite!

Star trek är på riktigt! :w00t:

Edited by michael ricochet

Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite!

En primitiv transporter alltså.

:lol: Precis! OCH ett bevis på att star trek är på riktigt! Dom kanske reste tillbaka till vår tid och ville göra ett diskret "märke" att dom har varit här!?

:lol: Precis! OCH ett bevis på att star trek är på riktigt! Dom kanske reste tillbaka till vår tid och ville göra ett diskret "märke" att dom har varit här!?

Det kanske är en trekkie som äger företaget? J.

Det kanske är en trekkie som äger företaget? J.

Så är det! Åhlens ägs av en trekkie! Då måste vi få rabbat!? ;)

• 4 weeks later...

Vet ej vart det är lämpligt för en "vanlig medlem" att posta denna nyhet men jag valde trekkspotting.

För er som är lite svältfödda på nyheter om star trek:

http://www.hailingfrequency.co.uk/boards/i...php?topic=145.0

Välj högerklicka och "spara som"

Edited by michael ricochet

Har läst en kurs i genetik nyligen och två av övningsuppgifterna vi fick handlade om tribblar. Något som roade mig mycket =) (läraren hade tagit med dem för att dels se hur många som kollar upp vad uppgifterna handlar om för djur och dels för att visa på att nedärvningen är universel (hans ord))

Har läst en kurs i genetik nyligen och två av övningsuppgifterna vi fick handlade om tribblar. Något som roade mig mycket =) (läraren hade tagit med dem för att dels se hur många som kollar upp vad uppgifterna handlar om för djur och dels för att visa på att nedärvningen är universel (hans ord))

Det skulle vara kul att få se uppgifterna, Tribblar är alltid kul. J.

Det skulle vara kul att få se uppgifterna, Tribblar är alltid kul. J.

Här är de två uppgifterna (uppgifterna är inte så "tribbelspecifika" det är bara att namnet står med)

17. In tribbles, birth weight is heritable with no covariance (interaction) of environment and genotype. The following variances were determined in a particular population: Va (additive genes) = 75; Vd (other, nonadditive genetic effects) = 25; Ve (environment) = 50. What is the heritability in the broad sense of birth weight?

A. 0.25

B. 0.33

C. 0.50

D. 0.67

E. 0.75

18. In tribbles, birth weight is heritable with no covariance (interaction) of environment and genotype. Average growth rate at three weeks of age is 0.4 lbs/day. At adulthood, breeders were chosen whose average three-week growth rates were 0.55 lbs/day. Their offspring had a mean three-week growth rate of 0.45 lbs/day. What is the realized heritability?

A. 0.33

B. 0.40

C. 0.45

D. 0.50

E. 0.55

• 2 weeks later...

I gårdagens avsnitt av Doctor Who var det en referens till Spock. Doktorn och Rose hamnade i andra världskrigets London och möter Rose först kapten Jack Harkness och när dom två sedan träfar doktorn så visar det sig att Rose tidigare sagt till Jack att doktorn kallas för Spock.

Så när det är dags för att skiljas åt så säger Jack någonting i stil med "It was nice to meet you Mr. Spock"