Gå till innehåll

Var finns ni alla? del 2


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 389
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag vet inte vad som hände, men skall jag sätta tillbaka allt, måste jag tyvärr hitta upp alla en gång till. Alla som känner till att de befinner sig från Västmanland och neråt, hör därför av er här i denna diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
  • 2 månader senare...
har säkert redan svarat på denna men säger det igen igen. Jamtland Jamtland Jamt å Ständut! Länge leve Republiken!

Haha min klasskompis är från jämtland, han brukar sjunga på nån mysko sång på jamtska, helt obegriplig. han gillar dock inte ST heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår president (Jämtlands) Ewert Ljusberg håller ett tal klockan tolv på lördagen under Yran (Östersunds gatufestival) där han kommenterar om det gångna året och om politiken i världen (dock är det bara ploj) och sedan sjunger vi jämtlandssången (det är vad vi kan kalla våran nationalsång och den lördagen är våran nationaldag). Då hela stortorget är fullt med jämtar som sjunger denna sång och säger "Jamtland Jamtland Jamt å Ständut" efter hans tal så fylls man av en solidaritet och gemenskap som man inte finner nån annanstans i Sverige. Ickejämtar har faktiskt jämfört presidenttalet med de tal Hitler gjorde för Ewert får verkligen med sig publiken till en massa. Rent teoretiskt, skulle han säga att vi skulle slå ner den där stockholmaren som bara klagar skulle folkmassan göra det. Sån känsla blir det. Men det skulle aldrig hända då allt bara är på skoj. Ewert sa en gång att det är 49% allvar och 51% skämt. Ewert Ljusberg är dessutom komiker.

evert.jpg

Vår president.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
öhh ja skojar Marvin nu eller ;) räcker ibland att man skakar hand med någon ny å säger lite käckt "hej jag e från Borås" för att folk ska börja bli musikaliska ;)

Nu anser jag mig visserligen vara såväl musikalisk som Galenskaparna-fan, men tydligen är jag ännu mer fotbollsälskare, för min första reaktion skulle bli att fråga hur du tror att det går för Elfsborg i år... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öhh ja skojar Marvin nu eller ;) räcker ibland att man skakar hand med någon ny å säger lite käckt "hej jag e från Borås" för att folk ska b??rja bli musikaliska ;)

Nu anser jag mig visserligen vara såväl musikalisk som Galenskaparna-fan, men tydligen är jag ännu mer fotbollsälskare, för min första reaktion skulle bli att fråga hur du tror att det går för Elfsborg i år... :rolleyes:

Jag tror på att dom kan va med där uppe igen, rent av att dom har chansen på Guld men då gäller det att dom inte gör om samma misstag som förra säsongen viker ner sig i matcher som måste vinnas, tex matchen mot Ljungskile där dom åkte på spö på starke arvid, men nyförvärven ser intressanta ut bla, Martin Eriksson å Anders Wikström, men Johan Wiland e inte kvar..

Redigerad av preacher man
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linköping är 4 storlek i Sverige. En lite småtråkig stad men allt finns här. Dock så har Harrys en monpolställning här vad gäller uteställen för ublik över 35år. Ett förslag jag har är att man flyttar Linköping till kusten! Hade varit underbar om det låg vid ett större vatten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...