Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Var finns ni alla? del 2

Recommended Posts

Jag är nyinflyttad i Linköping! Jag är hemskt nyfiken på om det finns några forummedlemmar här. Vill gärna lära känna justa männiksor i Linköping och forumet är en bra plats! ;)

Såg att det fanns två från Linköping när jag kollade närmare fast det finns säkert fler.

Detta är mitt första inlägg på forumet och jag bor i Närke, Örebro.

Åh åh, en person i närheten av mig!!! Jippie!! Jag bor i Karlskoga, det är bara 4-5 mil bort....Ska vi ha en Trekträff snart eller?? :D

Välkomna hit, alla ni som är nya!

Jag vill förtydliga en sak som kanske varit oklar. I denna del av forat, Presentera dig själv, är det fritt fram att starta en diskussion som beskriver dig själv och vad du har för intressen. Kanske får du ett och annat "välkommen". Om ni gör så blir det bara trevligare för oss alla och vi får lära känna de nya som kommer hit. :)

Men glöm inte att skriva dit något här, så att vi kan få en rejäl lista på var alla bor någonstans - jag tycker att det är kul när man plötsligt upptäcker att någon i ens närhet faktiskt också har åkt dit på samma trekker-mani som en själv! :P

På uppmaning från föregående talare så tar jag härmed och presenterar mig :D Jag är ju inte helt ny, men jag har ju inte presenterat mig förut :)

Jag heter Ellie, är 32 år (snart i alla fall) och troligtvis Karlskogas största Trek-fan. Tillsammans med min sambo, that is. Vårt 9-åriga barn är inte alls lika förtjust, men måste hon välja så gillar hon TNG bäst...

Jag däremot är svag för alla ST serier. Alla är bra på olika sätt.

När jag inte tittar på Star Trek så pluggar jag litteraturvetenskap på Örebro universitet. Jag är en bokmal och en musikfåne. Jag är också en partyprinsessa :) Jag började kolla på ST när jag flyttade ihop med min sambo för tio år sen, innan dess var jag inget stort fan, det måste jag erkänna, även om jag alltid har gillat rymden och sci-fi. Men det enda jag hade sett då var The motion picture och några dåliga TOS-avsnitt och det var inte tillräckligt för att uppväcka mitt intresse. Det krävdes en Kapten Picard och framför allt ett Voyager strandat i Deltakvadranten för att göra det ;)

Nu är jag dock som sagt ett stort fan, jag har alla filmerna och alla boxarna (utom s6&7 av DS9, men de ska snart inhandlas också). Dessutom har jag ett fantastiskt TOS-monopol som jag avgudar.

Anyway, nu när man börjar vänja sig vid reglerna och tonen här på forumet så tycker jag att det är jättetrevligt! Framför allt är det roligt att kunna diskutera Trek på svenska :)

Jaja, det var lite om mig.

Ciao!!

B)

Ja du Ellie, i Karlskoga har jag varit några gånger... med varierande intryck ;) Och alla vi som bor i Närke kan ha en Star Trek träff :lol:

Jag kanske också ska berätta lite om mig själv... jag heter Nicklas och bor, som jag nämt, i Örebro. Är 23 år och är en Star Trek fan sedan över 10 år tillbaka... eftersom The Original Series är min favorit Star Trek serie har jag sett vart enda avsnitt och det där det TOS-monopolet du har, Ellie, verkar mycket intressant.

Under närmare 5 år nu så har jag hållt på med Star Trek rollspel på internet och det är fortfarande lika roligt :)

Det var lite om mig...

Jag är Örebroare oxå (fast Kumlabo från början, men det vill man ju inte skryta med direkt. Ni som inte vet hurdant Kumla är kan tänka er Rura Pente som kommun) ;)

Från Åstorp, nordvästra Skåne. Är 29 fyllda och sedan många år sekreterare i Trekkers i Södra Sverige. Gled in på Star Trek genom att de första filmerna visades på SVT, fortsatte sedan med TNG på Danmarks TV2 och - inte minst - på Sky One. Ah, ljuva tid! Sky One visade ett nytt TNG-avsnitt om dagen, med repris sent på kvällen!

Anser att Enterprise har växt till sig, framför allt i tredje säsongen. Har annars Voyager som favoritserie.

.jan.k.

Jag bor själv numer i Göteborg, men är också från Jönköpingstrakten. Växt upp i Mullsjö och bott i JKPG i 4 år med.

Skulle nog kunna tänka mig att flytta tillbaka till jkpg någongång kanske.

Bor på landet i Sveriges sydöstraste hörn...Torhamn eller några kilometer ifrån. Postadress Jämjö. Om heller inte detta säger er något så ingår denna ort i Karlskrona kommun.... :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...