Jump to content
Sign in to follow this  
speck

Vem i Star Trek skulle du vilja vara?

Recommended Posts

Åh, jag skulle vilja vara en klingon. De är en ståtlig ras, jag är fascinerad av deras kultur och deras "mating rituals" låter oerhört spännande ;)

Alternativt skulle jag vilja vara Jadzia Dax för då får man vara med Worf, som i min åsikt är den stiligaste klingon som finns :wub:

En formskiftare, fast utan deras paranoia... Kan inte komma pâ nâgot häftigare (Inte Q dâ jag inte vill leva för evigt, bara väldigt länge). Odo var ju forfarande vid liv i "Children of Time" dâ Defiant hade kraschat pâ en planet för 2 ârhundranden sedan och deras ättlingar levde kvar...

Fast värst är han ju i säsong 1, senare ser man ju inte så mycket av honom, och då står man ju ut med honom. Wesley är med andra ord en person jag inte skulle vilja vara.

äntligen någon som förstår mig.

Ja, jag skulle tro att majoriteten av ST-fans förstår dig. Wesley verkar vara "hatad" i de flesta läger. Dock tycker jag att det är lite orättvist. Samtidigt som han framställts som så duktig och präktig har manusförfattarna försökt att få fram att han inte är någon vanlig människa. Han har ett intellekt utöver det normala. Men då han samtidigt är ett barnförsvinner det lite grann i hans många gånger barnbsliga agerande.

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att de flesta som "hatar" Wesley verkar vilja ha enkla pappfigurer till karaktärer i Star Trek, för att hårddra det lite. Och det är tvärtom mot vad Star Trek bygger på. Wesley är faktiskt en ev de mer mång-facetterade karaktärerna någonsin i Star Trek...

En annan anledning till föraktet ligger i att Star Trek är Sci-Fi. Precis som med riktig vetenskap skall det vara seriöst och vuxet i allt från framtoning till språk. Den bilden har de flesta människor. Därför sticker det ut så pass rejält när ett barn skrivs in i serien, och dessutom visar sig som en mindre auktoritet inom det vetenskapliga.

Ett litet bevis för detta är Datas popularitet. Bortsett från humorn personifierar han vetenskapen i TNG.

Glömde visst att svara på huvudfrågan. Jag kan inte påstå att jag skulle vilja vara någon i ST, då jag faktiskt bara vill vara mig själv. Favoritkaraktärer har jag däremot som jag till viss del beundrar. De är i tur och ordning: Kirk, Riker, Paris & Tasha Yar. Karaktärer som alltid (nästan) går sin egen väg.

Sedan finns det ju kvinnor i ST jag skulle vilja vara m e d ;)

Jadzia Dax & Kira t ex.

Hmm... Svårt.

Jag skulle nog vilja vara Janeway, hon har varit min favorit ända sedans jag började se på Star Trek för åtta år sedan... :P

Det är bara de att ju mer jag ser av de övriga serierna, (håller på att se igenom DS9), ju osäkrare blir jag.

kanske skulle vilja vara Jadzia Dax eller Kira istället...

Nja, kanske inte ändå, blir nog Janeway för mig... :P :D

Glömde nästan;

Ska försöka bygga hennes skrivbord snart... :rolleyes:

Edited by Lokatt

seven of nine.

tycket hon va rätt så rolig precis i början när hon inte hade några känslor. när hon inte va männsklig eller va man ska säga. speciellt när hon bad harry kim att ta av sig kläderna.. hihi.

Kör hårt starcluster :D

Jag skulle vilja vara chief O´brien: härligt att kunna fixa alla prylar, ha en fru som inte blir särskilt irriterad av att man ofta är ute och "krigar" eller försvinner till andra universum. Dricka öl med polarna och sjunga gamla härliga kampsånger från det förflutna

:)

Min favoritkaraktär är Picard, man jag skulle nog inte orka med att vara honom ;) jag skulle nog hellre vara en av ensign som dom missat när kameran rullar, som har varit med från säsong 1 tom slutet av säsong 7, sedan blev han förflyttad till Voyager och kameran missade honom där också...

Med andra ord, bara vara med och uppleva, inte behöva ta beslut eller nåt sånt.

Hmm, det finns många som jag skulle vilja vara. Q hade ju varit jätte kul att vara Resa genom tiden och busa i evigheter :)

Men har de inte ganska rätt i serien när de framställer honom som ytterst uttråkad? Den ultimata tristessen vore väl att kunna skapa sitt eget liv och sin framtid som man vill? Vem ska komma med överraskningarna i livet, om man inte ens kan överraska sig själv?

Jag har mest sett Voyager. Av karaktärerna där skulle jag gärna vara Kes eller doktorn (EMH). Två karaktärer som på sina egna sätt har förmågan att överraskas av tillvarons komplexitet.

Seven of Nine har också en skön förmåga att lära av det som överraskar, och ta det till sig för att bli en rikare person.

Edited by ologisk

Skulle kunna tänka mig "vara" DrBashir, eller i alla fall ha hans jobb på DS9. Han verkar ha ett ganska glassigt jobb och mycket äventyr.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg piloten för DS9 häromdagen och det intressanta är ju att han tyckte precis som du i början, men fick inse efter ett tag att det kanske inte var så glorifierat som han trott.

Skulle kunna tänka mig "vara" DrBashir, eller i alla fall ha hans jobb på DS9. Han verkar ha ett ganska glassigt jobb och mycket äventyr.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg piloten för DS9 häromdagen och det intressanta är ju att han tyckte precis som du i början, men fick inse efter ett tag att det kanske inte var så glorifierat som han trott.

<{POST_SNAPBACK}>

Haha...nä, han gjorde ju omedelbart bort sig inför Kira. Skulle väl också vara jobbigt att vara så hormonstinn och vara omgiven av kvinnor som Kira och Dax... :D

Jag skulle nog vilja vara Riker. Jag vill vara ganska högt upp, men ändå inte kommendera ett helt skepp. Och jag gillar honom.

Det skulle nog också vara rätt kul att va Q. Tänk dig alla de krafterna.

Jag skulle nog vilja vara Riker. Jag vill vara ganska högt upp, men ändå inte kommendera ett helt skepp. Och jag gillar honom.

Det skulle nog också vara rätt kul att va Q. Tänk dig alla de krafterna.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant då att ditt förstahandsval har fått prova på att "vara" Q. Och såvitt jag förstod gillade inte Riker det... :)