Jump to content

Recension av radioteatern No Man's Land

Nyhet

Recommended Posts

Jag fick möjligheten att lyssna på den senaste boken i Star Trek: Picard-serien, No Man's Land. Det är ingen bok som så utan en radioteater (eller "audio drama" som det heter på engelska) och ett sådant format möjliggör att de riktiga skådespelarna är med och spelar sina roller. 

Jag älskar det här med radioteater och det gjordes här dessutom väldigt levande, när vi hade originalskådespelarna bakom Seven och Rafi i huvudrollerna. Berättelsen var driven och den hölls ihop av både ett bra manus och bra regi. Den var något kortare än vad jag hade förväntat mig, men ungefär som ett längre Star Trek-avsnitt, kan man väl säga att det blev. 

Att vi dessutom får höra lite grann om vad som hänt mellan säsong 1 och säsong 2 av Picard gör mig bara mer nyfiken på vad säsong 2 kan komma att inbegripa när det handlar om relationen mellan Rafi och Seven. 

Jag ger den 8/10 i betyg. Även i övriga media har den getts bra betyg. På Goodreads ges den ett genomsnittligt betyg av 8,16/10 och då är det 60 privatpersoner som avgivit sina betyg. Även TrekCore, DailyStarTrekNews, WomenAtWarp, WarpFactorTrek och flera andra ger höga betyg utan att nämna en specifik siffra. På Audible har hittills 33 personer avgivit ett genomsnittligt betyg om 9/10. 

Samtidigt säger ScFiPulse att kvaliteten lämnar en del att önska, men att produktionen ändå når en bit på rätt väg och att de ser fram emot fler ljudproduktioner. 

[ Till originalnyheten ]