Jump to content
Sign in to follow this  
USS VOYAGER

Var resorna till månen Science Fiction

Vad tror du om resorna till månen?  

53 members have voted

1. 1.

• Vi har varit där och alla filmerna astronauterna tagit är äkta.
      43
    • Vi har varit där men några av filmerna astronauterna tagit är egentligen tagna i en studio på jorden.
      9
    • Vi har inte alls varit på månen och alla filmer är fejkade.
      0

Recommended Posts

Varför använder man inte Ockhams rakkniv, den enklaste lösningen är oftast den sanna.

1) USA var på månen.

2) USA fajkade det, och lyckas hålla det hemligt även mot sin idiologiska ärkefiende Sovjet, som skulle skrikit ut det om de mistänkte att månlandningen var fejkad.....

Varför använder man inte Ockhams rakkniv, den enklaste lösningen är oftast den sanna.

1) USA var på månen.

2) USA fajkade det, och lyckas hålla det hemligt även mot sin idiologiska ärkefiende Sovjet, som skulle skrikit ut det om de mistänkte att månlandningen var fejkad.....

Exakt! Hur skall man få alla de tiotusentals personer som var involverade i månlandningen att hålla tyst, när inte ens USAs president kunde ha en älskarinna utan att bli avslöjad! (Clinton) :D

Capricorn One (som handlar om om den första bemannade Marsresan) är en intressant film och det känns faktiskt som om det är något som skulle kunna hända. Det är trots allt mycket pengar och prestige som står på spel. Huruvida någon eller några av månresorna var fejkade vågar jag inte svara på då jag inte är så insatt i ämnet.

Tack för att du rättade mig. Som sagt, har ännu inte hunnit se filmen.

I det senast avsnittet av Mythbusters på Discovery Channel bevisade dom väldigt starkt att man har varit på månen.

Jag såg inte det avsnittet. Berätta hur de bevisade detta?

I det senast avsnittet av Mythbusters på Discovery Channel bevisade dom väldigt starkt att man har varit på månen.

Jag såg inte det avsnittet. Berätta hur de bevisade detta?

Det starkaste beviset kan du se här(länk till starkaste beviset)annars testade de hur saker faller i vakum, att det var en bild där skuggorna inte var parallella, en astronaut som stod i skuggan men ändå syntes tydligt och så var det kanske något mer förutom det starkaste beviset som jag la en länk till där uppe.

Edited by Mr Trek

Annars är det ju bara att leta upp ett tillräckligt starkt teleskop och fotografera resterna där uppe. Borde inte vara så svårt. J.

nej det borde det inte jag är övertygad om att människan har varit på månen

On 2003-11-11 at 11:48, USS VOYAGER sade:

just nu går Tom Hanks serie: Från Jorden till Månen, i SVT och Lördagen den 15 november sände SVT 2 ett tema bland anat om resorna till månen. Tror du att Amerikanerna värkligen har varit på månen???

Skälv tror jag att dom har varit här men att en del av filmerna är inspelade på jorden.

Där ser man vilka idéer man hade som ung:D

Sedan dess har jag vid flera tillfällen hittat bilder och klipp på nätet som påstår sig visa äkta material om fejkade månlandningar eller utomjordingar. Det är bara det att jag sett filmerna dom klippt från:angry: t.ex. är material från den finska Iron sky vanligt förekommande

Tur man kan efterforska på nätet.

Tycker det är kul att denna frågan lyfts här med. Inte för att jag har en uns tvivel att månlandningarna är äkta, utan för att den här typen av konspirationsteorier är så typiskt amerikanska.

Tyvärr har det ju seglat upp på högsta nivå i USA de sista tio åren i och med idéerna om att Obama inte var född i USA och att Ryssland samarbetade med Trump för att vinna presidentposten.

Edited by Aike