Gå till innehåll

Uniformerna i Star trek


Borg1

Rekommenderade inlägg

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

På dataspelaen är t.ex. doktorns uniform klarblå, konstigt att dataspelstillverkarna har mer koll på sånt... ???

Va? Om nåt tycker jag dataspels datorn är jättegrön, grönare än den riktiga iaf. Hehehe...tycker det här ämnet är ganska roligt än då vi verkar inte kunna reda ut nått så simpelt som färg på dräkten   :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att dräkterna är gröna inte blå!!!!

Dom må se gröna ut och dom må vara gröna men dom ÄR blå.

Om ni vill fortsätta träta så kan ni göra det över PM-funktionen, privat.

Uniformen är alltså grönblå, men ibland ser den mer grön eller blå ut, men det har helt enkelt med ljussättningen att göra. Det är samma sak med de andra uniformerna, ibland är den röda uniformen mera kallröd, ibland är den mera varmröd.

I TOS var alla science/medical klädda i blått, men i tng började detta ändras: Beverly hade en klart ljusblå rock ovanpå en science-uniform i blågrönt/svart. Men i tng så varierade färgerna och modellerna mellan två, som de bytte mellan två säsonger.

Men i DS9 var färgerna desamma, uniformerna annorlunda. I Voyager är uniformerna mer konsekventa, men färgerna är samma som i tng/ds9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om någon vet någon sjysst websida eller bok med mallar och instruktioner till hur man tillverkar en egen star trek uniform (hade tänkt mig av voyager typ).

jag undrar också om det är någon som vet nån sida eller så, har kollat runt lite men jag har inte hittat nåt.

någon som vet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://store.roddenberry.com/

här kan man köpa mallar, kostar ca 5 dollar vilket är mycket billigare än att köpa en uniform iallafall. välj costumes>patterns.

ja den sidan var ganska bra, fast jag tycker det är svårt att veta vilken man i så fall ska ha eftersom det inte finns någon bild på en färdig kostym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ett litet tips: Ta INTE ett mönster till en jeansskjorta med ok och försök sy om det till en uniform!

Resultatet blir "insufficent", som Seven skulle ha sagt...

Däremot funkar det finfint att ha en jacka över om man bara tänker använda uniformen för att komma in billigare på treffar! *snål*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...