Gå till innehåll

Enterprise.. vilken är snyggast


Enterprise_Nx-01

Vilken enterprise är snyggast  

63 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Enterprise Nx-01
      11
    • Enterprise-A
      3
    • Enterprise-B
      3
    • Enterprise-C
      0
    • Enterprise-D
      10
    • Enterprise-E
      36


Rekommenderade inlägg

Du glömde TOS-Enterprise.

Min favorit är helt klart Ent-D. Galaxy-klass är ju ändå i en klass för sig. :lol:

Även om interiörerna i säsong 1 inte var något vidare så blev ju skeppet mycket fräschare senare i serien. Maskinrummet är snygg, med undantag för warpcoren och bryggans design känns både unik och välplanerad. Gillar även den stora sjukhytten och småmysiga Ten Forward. Det ända som känns dumt med skeppet skulle väl vara captains readyroom, som är löjligt litet.

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde TOS-Enterprise.

Min favorit är helt klart Ent-D. Galaxy-klass är ju ändå i en klass för sig.  :lol:

Även om interiörerna i säsong 1 inte var något vidare så blev ju skeppet mycket fräschare senare i serien. Maskinrummet är snygg, med undantag för warpcoren och bryggans design känns både unik och välplanerad. Gillar även den stora sjukhytten och småmysiga Ten Forward. Det ända som känns dumt med skeppet skulle väl vara captains readyroom, som är löjligt litet.

Jag räknar TOS enterprise till Enterprise-A ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar TOS enterprise till Enterprise-A ;)

Det är inte samma skepp det är knapt lika då ENt A är samma som Ent Refit (TMP) och den är mer kantig än TOS ent som är lite rundare.

Se mina bildlänkar TOS ent TMP ent

Det är stor skillnad.

Sen får man inte glömma Enterprise från All Good Things

Nu till saken. Jag röstade på Ent B som jag diggar skarpt

Redigerad av Morn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Excelsior. Byggt för att vara snabbt, vackert som en ren bonus.

Alla ni som röstar på Sovereign (Ent E), har ni jämfört Sovereign och Excelsior i profil? Sovereign är en nyare, mer strömlinjeformad, 213 meter längre uppdatering av Excelsior. Alltså kan man ju säga att Excelsior kan tillgodoräkna sig alla röster som Enterprise E får? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Voyangers skepp. Mest för skeppest fina former och inredning. Vad heter skeppet? Är Voyager Enterprise-E???

Voyager är Voyager och inte ENt- E, voyager är en Intrepid skepp.

Ent-e är en soverign skepp

Voyager är inte ett Enterprise skepp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...
  • 1 månad senare...

Ent-E tycker jag är snyggast men det är nog mest för att det är nyaste tekniken. Och då menar jag inte på Star Trek vis utan i CGI.

Även om TOS och de gamla filmerna är bra så är det ju inte snyggt animerat. Iaf inte med mina ögon. Va säkert super när det kom. Men idag ser det bara för roligt ut.

Men har idag fått mina två TNG och DS9 boxar med alla säsonger så kanske ändrar uppfattning efter sett TNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag föredrar också U.S.S. Enterprise NCC-1701-E.

Det är ett långt slankt skepp, som ser ut att röra sig väldigt fort, även när det står still. Dessuom så ser tefatsdelen inte ut som en stor pizzatallrik.

Ett mycket vackert skepp är hon, hur som helst, miss E :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enterprise Nx-01

Det känns mer old school och äkta än de senare skeppen. Inget holodeck och liknande onödigheter. För att göra en liknelse. Nx-01 är som en skön gammal Volvo med en Wunderbaum och de nyare skeppen är som plastiga Toyotor med massa lull lull.

Nu är visserligen Enterprise min favorit bland ST serierna, så det kan påverka min åsikt.

TOS skeppet och de från de tidigare filmerna tilltalar mig inte alls. Tekniken de gjorts med är som sagt säkert fantastisk för sin tid men i dagens CGI samhälle ser de fjvliga ut.

Redigerad av Smirf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

NX-01 är otroligt snyggt tycker jag. Jag knapparna och ljuden, oldschoolkänslan är total och det är verkligen fantastisk design. Hytterna är trånga (jämfört med Ent D, tex), bryggan känns inte lika mycket som ett vardagsrum (också jämfört med Ent D) och jag gillar känslan helt enkelt....(luddig motivering, jag vet)

Ent E är snyggt också, men man har sett lite för litet av det skeppet tycker jag. Vill se mer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NX-01 är otroligt snyggt tycker jag. Jag knapparna och ljuden, oldschoolkänslan är total och det är verkligen fantastisk design. Hytterna är trånga (jämfört med Ent D, tex), bryggan känns inte lika mycket som ett vardagsrum (också jämfört med Ent D) och jag gillar känslan helt enkelt....(luddig motivering, jag vet)

Ent E är snyggt också, men man har sett lite för litet av det skeppet tycker jag. Vill se mer  :D

<{POST_SNAPBACK}>

håller med dej MrsRiker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Svårt val det där. Jag valde mellan D och E, beroende på att jag verkligen gillar interiören på D (minus färgvalet som är förskräckligt) men exteriören på E slår ut det mesta. Sen kanske jag är av de få som gillar bryggan på D. Läste att en del tyckte att den var för vardagsrumsmässig, vilket kanske stämmer, men jag gillar verkligen den stora ytan. När Picard sätter sig i kaptensstolen är det på något sätt som han blickar ut över ett slagfält... ;)

Hur som helst fick E min röst till sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...