Jump to content
Sign in to follow this  
Enterprise_Nx-01

Enterprise.. vilken är snyggast

Vilken enterprise är snyggast  

63 members have voted

1. 1.

• Enterprise Nx-01
      11
    • Enterprise-A
      3
    • Enterprise-B
      3
    • Enterprise-C
      0
    • Enterprise-D
      10
    • Enterprise-E
      36

Recommended Posts

Inget slår klassisk 60-tals design. Jag röstar på Enterprise. No bloody A, B, C, D or E.

Inser att jag lade min röst utan att tänka ordentligt. Det går ju inte att rösta på Enterprise utan bara på kopiorna. Vad är det här för löjlig omröstning? Gör om, gör rätt.

Jag säger bara fram för enterprise-E. Klart bäst(varför finns det ingen liten figur med ent-e egentligen när det finns med NX,A&D?!)

Jag är ett stort "fan" av Enterprise-E så jag har bestält en model av Enterprise-E från Si-fi bokhandeln(finns i Göteborg och Stockholm). Och om man förkortar Enterprise-E så blir det E.E.

Har ni tänkt på det?

Excelsior. Byggt för att vara snabbt, vackert som en ren bonus.

Alla ni som röstar på Sovereign (Ent E), har ni jämfört Sovereign och Excelsior i profil? Sovereign är en nyare, mer strömlinjeformad, 213 meter längre uppdatering av Excelsior. Alltså kan man ju säga att Excelsior kan tillgodoräkna sig alla röster som Enterprise E får? :P

NEJ!! Sorvegin klass och Excelsior är två helt olika skepp. Det är som att säga att en Borg kub och en Romulansk warbird är samma typ av skepp.

Av alla Enterprise-skepp så tycker jag att Enterprise D är snyggast. Det ser så ljust och tjusigt ut inuti. Enterprise E tycker jag är så deprimerande.

Klaudija

Du tog orden ur munnen på mig. Personligen gillar jag inte Enterprise E whatsoever, men den får la lov att duga antar jag. Me love D, den är mysig inuti och stilren utanpå :) (Voyager ser ut som en sked, tycker jag)

Jag röstade på Ent-D. Varför? För att Galaxy klassen är som en flygande stad. Sjukt mycket folk där, massor med olika aktiviteter plus att designen är snygg. Visst, interiören kan väl diskuteras men utsidan är magnific. Så en uppiffad Galaxy, vad mer kan man begära av ett skepp.

Enterprise E är helt klart det snyggaste skeppet när det gäller design men jag tycker att inredningen och ljuset är för mörkt. Lite fler ljusa färger hade gjort susen. Jag får alltid känslan av att hon är enbart byggd för att gå ut i krig och inte vara en representant för Federationen och flaggskeppet vilket efter kriget med Dominion var meningen att Starfleet skulle återgå till att vara en organisation som står för fred i galaxen. Men det har fortfarande en väldigt tilltalande design och jag tycker att det är synd att vi förmodligen inte kommer att få se henne igen i en ny TNG-film eller likande.