Gå till innehåll

Varför tittar ni på Star Trek?


Rekommenderade inlägg

Kloka synpunkter från dig Borqmi!

Jo, Star Trek kallas ju inte för inte vuxen-science fiction. Med det menas som du påpekade att ST handlar mer om moraliska och etiska frågor än att vara ren action, som t.ex. Star Wars. Dessutom tycker jag att det är intelligent science-fiction som bygger mycket på kloka och genomtänkta repliker.

Det är inte så konstigt att många ledande forskare inom närliggande vetenskaper hämtar inspiration och idéer från ST. Även om spannet på ungefär 250 år från nu kanske är väl optimistiskt när det gäller vissa teknologier, så finns det inget som säger att inte för eller senare ett ST-liknande samhälle med de flesta teknologier ur serien skulle kunna bli verklighet.

Det räcker med att följa vår nyhetssida! :)

PS. Du bor i en trevlig stad, jag läste där i fem år.

Redigerad av Fleetadmiral
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag har mina syskon att tacka för att jag hittat star trek. De följde Voyager då det gick på SVT2 och det gjorde att star trek regelbundet gick på tvn hemma så det gick ju inte komma ifrån att kolla på det så jag fastnade någon gång mellan säsong 4 och 5. Sedandess har jag kollat på all star trek jag kommitöver :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag ser på Star Trek pga "dokumentärvärdet". Ungefär som grottfolkets tid, dinosauriernas tid Etc :)

Jag tycker att actionscenerna är väldigt tråkiga, gillar inte action i andra filmer/serier heller.

Det bästa är när Stratrekarna kommer till någon ny planet och man får se naturen, djuren och folket, Pre-warpplaneterna är mest spännande :) Gärna ett samhälle kring medeltiden...

Även datoranimationerna av skepp och andra grejer i rymden är rätt häftiga i Enterprise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...