Gå till innehåll

Star Trek i rubrikerna - 8 mars 2009


Nyhet

Rekommenderade inlägg

  • Brannon Braga inser att avslutningen av Star Trek: Enterprise, med avsnittet These are the voyages..., inte blev så bra som han trodde när avsnittet gjordes. "Jag tror att intentionerna med avsnittet var att skicka en hjärtlig hälsning till alla Star Trek-serier, för vi visste att Star Trek skulle vara borta från TV för en lång, lång tid". Han fortsätter: "Jag vet inte vad jag skulle ha gjort, för då tyckte jag att den var riktigt cool, det först när den kom ut som jag insåg 'det här fungerar inte'.". Om han skulle ha gjort det på ett annat sätt skulle han troligtvis bara ha avslutat serien. (+)
  • Terry Farrell (Dax i Star Trek: Deep Space Nine) har under februari medverkat i en teaterpjäs tillsammans med sin man Brian Baker och det är deras första gemensamma arbete. Pjäsen är A R Gurneys Love Letters från 1988. (+)
  • Willie Rivera, den skomakare som gjorde skorna till samtliga skådespelare i de första Star Trek-filmerna, är nu 91 år och fortsätter att leverera skor till kända och mindre kända. Riveras skomakeri har nu sålts vidare till en yngre förmåga, men Rivera är fortfarande med i arbetet, och till den elfte Star Trek-filmen finns de med på ett hörn även där. Vill man köpa skor som är identiska med skorna i den första Star Trek-filmen kostar dessa 800 USD per par, vilket enligt skomakarna själva är ett kap då materialet och arbetstiden är dyrbar. (+)
  • 5 nya skärmbilder från Star Trek: Online har dykt upp på zam.com (+)
  • Anthony Montgomery (Travis Mayweather i Star Trek: Enterprise) berättar i en intervju för Trekweb.com om sitt nya hip hop-album A.T. Montgomery har haft ett par gästroller i Navy: CIS (marinsoldat) och House (socialarbetare), han har börjat på en barnbok och har skapat en tecknad TV-serie. Han såg aldrig det sista avsnittet av Star Trek: Enterprise och vill inte diskutera vad han kände med det avsnittet. Det finns mer som sägs i intervjun, för er som är intresserade. (+)

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...