Gå till innehåll

Robert Beltran: "Min tid på Voyager var underbar."


Nyhet

Rekommenderade inlägg

BildBeltran skrev även att han tycker om Star Trek: Deep Space Nine, och att om det hade varit rimligt så hade han gärna varit med på ett hörn där.

 

Angående hans kritik för serien berättade han att han inte var den enda som kritiserade serien, även om han var den mest frispråkiga av de medverkande. "Garrett Wang var också frispråkig. Men för oss låg fokus alltid på seriens kvalitet." Han påstår att han aldrig har låtit risken för att uppsägas avskräcka honom från att vara uppriktig. "Det faktum att jag alltid kunnat få jobb efter Voyager säger mig att ingen tog min frispråkighet på alltför stort allvar."

 

Intervjun pågick i mer än tre timmar och allt som allt besvarade Beltran närmare hundra frågor, somliga av dem på största allvar och andra med mer än en nypa humor; allt från hans relation med Kate Mulgrew och Jeri Ryan till hur de handskades med att ha tre stycken RobertVoyager.

 

BildPå frågan om huruvida han störde sig på programmets stereotypa gestaltning av amerikornas urinvånare svarade han: "Det som störde mig mest var att försöka hitta den där ***** flöjtspelaren som satte igång varje gång jag hade ett ögonblick för mig själv. Jag undrade när pow-wowen skulle börja, men det gjorde den aldrig! Ja, irriterande!"

 

Om att vara typecastad som "den där indianen" gav Beltran ett mer allvarsamt svar: "Indianer är också människor. Så oavsett om de har fjädrar på huvudet eller ett futuristiskt medicinknippe så är det universella att de alla har sina egna begär, behov och ambitioner. Jag tänker inte så mycket på mina karaktärers etniska ursprung som jag gör på vad som får dem att ticka."

 

Dessutom menar han att "alla blir typecastade i någon mån. Det är en mycket större besvikelse att inte bli castad alls."

 

De flesta av frågorna hade med Star Trek att göra, men det kom också några som berörde hans kommande film, RESILIENT 3D. Bland annat berättade han att trots filmens dystra handling så handlar den i grund och botten om en positiv framtidsvision och mänskligheten. Han skrev även att hans "teknobabbel"-repliker i den här filmen är mycket mer invecklade än vad de var i Voyager, och att hans karaktär är inspirerad av Michio Kaku. Syns det, kanske?

 

michio_chakotay_140306.jpg

Michio Kaku och Robert Beltran - lika som bär?

 

RESILIENT 3D ska finansieras delvis med hjälp av en Kickstarter-kampanj, som det i nuläget inte går så bra för; med mindre än två veckor kvar har de bara knappt fått in 7 000 av de 200 000 dollar de hade siktat på. Gårdagens intervju verkar dock ha ha lockat många nya givare, och Beltran påstår att de inte gett upp hoppet än.

 

Klicka här för att se alla frågor och svar från gårdagens intervju. Du kan även följa @robertbeltran74 på Twitter.

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte Beltran som avskydde sitt deltagande i serien efter några säsonger och gjorde allt för att inte behöva vara kvar, som att bland annat begära en orimlig summa vid en kontraktförhandling samt med flit göra sämre ifrån sig under inspelningarna? Är det någon annan jag tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...