Nyhet Posted August 13, 2009 Report Share Posted August 13, 2009 (edited) Drygt elva minuter långa är de nio extrascenerna som följer med på dvd och blu-ray när Star Trek släpps i höst. Det uppger British Board of Film Classification. Den längsta bortklippta delen av filmen är hur Nero grips av klingonerna och sedan rymmer från fängelset på Rura Penthe. Anledningen till att den klipptes bort var inte för att filmen var för lång, utan för att det förvirrande. Det sa regissören JJ Abrams till Empire redan i november 2008+. Hela listan med extrascener och dess längd: Amanda föder Spock och talar med Sarek (fanns i första trailern men inte i filmen) Längd: 1 min 46 sekKlingonerna fångar skeppet Narada och griper skurken Nero Längd: 42 sekUnge Kirk, Johnny och hans morbror Frank bråkar och Kirk kör iväg i Corvetten Längd: 1 min 30 sekAmanda och Sarek bråkar efter Spocks slagsmål Längd: 34 sekNero förhörs av klingonerna och flyr från fängelset Rura Penthe (Citatet \"The wait is over\" från den första trailern kommer härifrån.) Längd: 2 min 59 sekSarek förstår Amanda Längd: 19 sekSovrumscenen med Kirk och orionflickan samt Kobayashi Maru-testet (originalversionerna) Längd: 3 min 47 sekKirk ber om ursäkt till orionflickan Längd: 49 sekSarek ser Spock Prime Längd: 10 sek Totalt handlar det om cirka 91 minuter extramaterial som följer med tvådisc-versionerna av filmerna. För övrigt material och dess längd besök British Board of Film Classifications hemsida här. Källa [ Till originalnyheten ] Edited August 14, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts