Nyhet Postad 14 Februari, 2012 Rapport Postad 14 Februari, 2012 (redigerade) NASA, tillsammans med några ISS-partners, undersöker möjligheten att placera en rymdstation i lagrangepunkten EML-2 bortom månens baksida. Stationen ska tjäna som en startpunkt för vetenskapliga uppdrag på månen samt vara en inkörsport till andra destinationer, som asteroider, marsmånarna och så småningom kanske Mars. Från EML-2 kan människor ombord på en station styra fjärrobotar på baksidan av månen (som är dåligt utforskad). Dessutom kan man bedriva forskning gällande människorna som är placerade i djuprymd, och erbjuda en ny destination för nästa generation av bemannade rymdfarkoster (Space Launch System och Orion MPCV). Efter att man lärt sig mer om effekterna vid bosättning så långt bort från jorden kan stationen användas som en testbädd för teknik, och utgöra en utgångspunkt för en bemannad utforskning av rymden bortom månen. Källa [ Till originalnyheten ] Redigerad 15 Februari, 2012 av Nyhet Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.