Gå till innehåll
Nyhet

Beltran: "Jag skulle göra Voyager igen"

Rekommenderade inlägg

Robert Beltran (Chakotay) har tidigare öppet kritiserat Star Trek och sina år ombord Voyager. Men han skulle vara med i serien igen om klockan vreds tillbaka till 1994.

-Ja, det skulle jag. Det spelar ingen roll för mig vilken serie det är, bara den är någorlunda bra och jag spelar en någorlunda bra figur, vilket jag hade i Voyager. Det var vad jag ville göra då. Jag ville göra en tv-serie eftersom lönen är mycket, mycket bra och om den sändes i sju år, så skulle jag vara på det stora hela ekonomiskt fri, säger han till Startrek.com.

Han jämför att arbeta med Voyager som att arbeta i en bilfabrik.

-Så jag visste vad jag gav mig in i, och jag var beredd att stanna under sju år, men det är den kreativa sidan i mig som fick mig att göra uppror mot vissa saker som skedde. Det var allt. Jag ogillade vissa saker som skedde under seriens tre sista säsonger, och jag riskerade att sparkas eftersom jag var olycklig kreativt sett. Men jag var glad att jag hade ett jobb och särskilt lycklig var jag över personerna som jag jobbade med. Det var det viktigaste för mig: att jag fortfarande gillade arbetet.

Det han primärt ogillade från och med säsong fyra var att seriens fokus flyttades nästan helt till Janeway, Seven och doktorn, medan Chakotay och övriga figurer fick mindre att göra. Beltran menar att detta berodde på att Brannon Braga fick en större roll som producent samtidigt som seriens upphovsmän Jeri Taylor och Michael Pillar slutade.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu