Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Star Trek Into Darkness på Rimforsa Bio

Recommended Posts

Jag har blivit kontaktad av en person angående den nya Star Trek filmens visning på Rimforsa Bio (http://rimforsabio.se/)

Följande är det första mailet jag fick från Robert:

Hej,

I Rimforsa så kommer vi att visa Star Trek vid två tillfällen (söndag 19:e och onsdag 22 maj kl. 18:30).
Vi skulle vilja göra något extra av det för att rama in föreställningen. Har du eller någon möjlighet att komma hit?

Bion har 180 platser och är nyligen digitaliserad. Den håller minst lika hög bildkvalitet som i Linköping.

Om ni är intresserade av att dra ihop ett gäng i vår eller sommar, så kan vi säkert ordna en privat visning åt er.

Mvh Robert Glad

Jag antar att han valde att kontakta just mig eftersom Rimforsa ligger i Östergötland. Jag har mailat lite med Robert och han skulle vilja ha någon som kan prata lite om Star Trek innan filmen. Eftersom jag avskyr att prata inför folk sa jag att någon annan nog är bättre lämpad, men att jag annars är villig att skriva något som någon ansvarig kan läsa. Att skriva något dom kan visa på duken via PC kunde ordnas, sa han. Men det hade nog varit roligare om någon höll ett litet tal istället, kanske finns det någon på forumet som är villig att göra det?

Dom vill göra visningarna lite speciella med något erbjudande eller tävling för att locka folk att klä ut sig. Frågesport, gratis biobiljett till den med bäst utstyrsel samt utlottning av T-shirts var några av mina förslag, någon som har några andra förslag? Dom skulle vilja ha något intressant där att visa upp för besökarna och ville även ha lite förslag till en spellista. De två sistnämnda har jag erbjudit mig att hjälpa med om det blir en resa dit, men fler grejer för uppvisning och flera förslag skulle nog välkomnas.

Det verkar vara ett ambitiöst gäng bakom biografen, så det skulle vara kul om vi Trekkies kunde hjälpa dom att göra föreställningen till något speciellt, först och främst genom ett besök på ett av datumen och bidra till den goda stämningen. Det är ett ypperligt tillfälle att visa vad ett gäng dedikerade Trekkies kan åstadkomma. Eftersom det ligger nära Östergötland är det väl mest aktuellt för vår lilla grupp, men om andra kunde ta sig dit skulle det vara toppen.

Angående privatvisningen så räcker det om 7-10 personer visar intresse, biljettpriset är 80 kronor och det finns Pizzeria, cafe, samt på sommaren en fin badplats med sandstrand i närheten om man vill utnyttja besöket till max.

Eventuella förslag och intresseanmälningar får gärna lämnas i tråden.

Det blev aldrig något av det här. Inte pga att det inte fanns något intresse hos övriga på forumet, jag fick helt enkelt aldrig svar på mitt sista mail till Robert. Konstigt och väldigt synd eftersom jag erbjöd mig att både skriva något och ta med mig lite grejer att visa upp enligt deras önskemål.