Thomas Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Hej! Thomas Clifford heter jag och jobbar på Datamuseet i Linköping. Vi anordnar en evenemangsserie som vi kallar för Nördcafé, där vi bjuder in folk som vill komma och prata om sin passion för ett visst ämne. Vi letar hela tiden efter nya ämnen och nya entusiaster att bjuda hit. Vi har bl.a. haft serietidningsnördar, datorspelsnördar, UFO-nördar, modelljärnvägsnördar, hårdrocksnördar och många fler. Vi letar just nu efter nördar till höstens caféer och tycker att det vore jätteroligt med ett Star Trek-tema. Kan någon här tänkas vara intresserad av att komma och berätta om sitt brinnande intresse för Star Trek? Det vore fantastiskt roligt! Smidigast är ju om det är någon som finns i eller nära Linköping (Östergötland), men vill man verkligen komma och prata trots att man bor nån annanstans så kan vi förstås stå för resa m.m. Ni kan nå mig genom att svara här i tråden (eller skriva PM direkt till mig) om ni har några frågor eller funderingar. Titta gärna in på http://www.datamusee...idigare-nordar/ för att se tidigare nördar! Mvh, Thomas Clifford Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Blev tillfrågad om detta via PM, men var tvungen att tacka nej då jag inte är bekväm med att hålla föredrag. Hoppas dock att någon annan i Östergötland kan ta sig an detta. Det är ett bra tillfälle att göra reklam för Star Trek, sen finns det säkert några i publiken som skulle vara intresserade av att delta på våra Östgötaträffar. Kommer definitivt försöka ta mig till ett eventuellt Star Trek föredrag och sitta i publiken. Två relevanta frågor: 1. Ungefär hur länge bör föredraget vara? 2. Hur många brukar det vara i publiken/hur många sittplatser finns det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 21, 2013 Author Report Share Posted May 21, 2013 Hej, föredraget bör vara 45-60 minuter, gärna med en personlig touch (t.ex. varför man fastnade just för Star Trek, saker man själv har upplevt tack vare Star Trek osv). Nördcafé är ett väldigt lättsamt "forum" där folk fikar, lyssnar & gärna ställer frågor. Det är inte på något sätt meningen att man måste kunna precis allt om sitt ämne, snarare är det i första hand viktigt att man verkligen brinner för det man pratar om. Nördigt ska det vara, helt enkelt! Det brukar i snitt komma ett 30-tal personer. Ibland neråt 20, ibland uppåt 50-60. Men det brukar alltid vara trevligt, välkomnande och roligt! Kan tillägga att Nördcafé är gratis att gå på och att vi håller hus i Hagdahls kök, restaurangen på Östergötlands museum. Mvh, Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Jag kan tänka mig att medverka. Jag bor förvisso i Motala, men kan med enkelhet ta bussen eller pendeln in till Linköping.Och jag har varit trekker så länge jag kan minnas. Eller ja, i varje fall från tonåren. Vi är ett gäng glada nördar som träffas regelbundet i Motala där vi frossar i allt som får världen att snurra. Främst Star Trek, men även annat trevligt.Dessutom är jag en snart 39 år fyllda, sprallig tjej och det i kombination med fullständigt nörderi på högsta nivå ger en minst sagt intressant utgångspunkt. Inte minst för dom som besöker Nördcafét.Vilket jag själv har gjort några gånger, nu senast när Hans-Åke Lilja var där och berättade om sin uppskattning för Stephen King. Så jag kan varmt rekommendera Nördcafé till alla östgötar.Hör gärna av dig om du tror att ni vågar släppa lös min passion för Star Trek. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 22, 2013 Author Report Share Posted May 22, 2013 Du har PM! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 Kul att det verkar lösa sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 12, 2013 Author Report Share Posted June 12, 2013 Får tyvärr inget svar från Akonitin och har inte heller några andra kontaktuppgifter till henne. Om det finns någon annan Star Trek-nörd i Östergötland så får ni hemskt gärna höra av er! Mvh, Thomas thomas.clifford@datamuseet.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Skickade ett PM till henne men har heller inte fått något svar än. Konstigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts