Jump to content

Darth Vader ställer upp i Ukrainas presidentval

Nyhet

Recommended Posts

dv_140329.jpg

Darth Vader kan bli Ukrainas nästa president. Att Star Wars-skurken kandiderar i valet den 25 maj stod klart i dag i Kiev när Darth Vader och en grupp stormtroopers tillkännagav hans kandidatur, skriver Russiatoday.

Vader är ordförande i Ukrainas internetparti och har skickat in alla ansökningsblanketter samt 227 000 dollar till den ukrainska valmyndigheten, som nu ska godkänna hans ansökan. Vader sa i dag till sina partikamrater följande:

"Jag är beredd att ta ansvar för landets öde, om våra medborgare ger mig detta förtroende. Endast jag kan skapa ett imperium av en republik, återställa gamla tiders ära, återfå förlorade landområden och återskapa landets stolthet."

I parlamentsvalet 2012 fick Darth Vader tre procent av rösterna, skriver Russiatoday, men de räknades inte eftersom han inte var en registrerad kandidat. Orsaken till att han lägger sig i Ukrainas politik är helt enkelt "därför att kraften är stark i Ukraina".

Vader och hans partimedlemmar har även ägnat sig åt aktivism, bland annat stormade man Odessas stadshus 2012 och i november 2013 försökte man ta sig in i Ukrainas justitiedepartement i Kiev. Videon nedan visar hur det såg ut då.

Så frågan huruvida kraften är tillräckligt stark för Darth Vader att vinna presidentvalet, där chokladfabrikören Poroshenko är storfavorit, återstår att se...

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet