Nyhet Posted March 29, 2015 Report Share Posted March 29, 2015 Det är svårt att komma på en science-fiction-karaktär med samma kultstatus som kommendörkapten Spock. I mer än 50 år har Leonard Nimoy gestaltat den enigmatiske utomjordingen, från det refuserade pilotavsnittet The Cage till Star Treks återuppståndelse i Star Trek XI och Star Trek Into Darkness. Nu utforskar regissören Adam Nimoy sin fars dubbelliv i dokumentären For the Love of Spock, som ska släppas lagom till Star Treks egna 50-årsjubileum. "Det här blir en hyllning både till min far och till Spock," uppger skådespelarens son i en intervju med Variety. "Vi har en hel del material att utgå från, för min far älskade att berätta historier och kände väldigt starkt för sin rollfigur." Adam Nimoy har utvecklat projektet under flera månaders tid, med målet att lyfta fram Leonard Nimoys inställning till rollen och det bestående intresset för Spock som karaktär. Leonard Nimoy själv har varit delaktig i att ta fram idén och hoppades kunna ta en aktiv del i projektets uträttande, under förhoppningen att hans hälsa skulle hålla länge nog för att se projektet fullbordas. "Han trodde sig ha gott om tid kvar, men sedan försämrades hans hälsa väldigt plötsligt," berättar Adam Nimoy. "Jag slogs av den enorma våg av k??rlek och omtanke som bemötte hans bortgång, så det här känns som rätt sak att göra." Skådespelaren Zachary Quinto, som spelar Spock i den nya filmserien, kommer att göra berättarrösten till dokumentären, som beräknas ha premiär nästa år. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 30, 2015 Report Share Posted March 30, 2015 Ett givet köp när den släpps! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts