Nyhet Posted December 16, 2015 Report Share Posted December 16, 2015 Spoilervarning: Låg Ja det stämmer, kära läsare; vi är så nära en ny Star Trek-film att vi måste börja utfärda spoiler-varningar! Vi börjar idag med några smärre avslöjanden från Justin Lin, som bland annat har avslöjat att Idris Elbas karaktär kommer att heta Krall, och att han tillhör en art som vi aldrig har sett tidigare i Star Trek. Krall må se ut som en ganska stereotyp sci-fi-skurk - han har redan liknats med såväl Gorn som Jem'Hadar - men Lin försäkrar oss att han kommer att ge våra hjältar någonting alldeles eget att bita i, genom att utmana inte bara dem personligen utan även Federationens själva värdegrund. Enligt Justin Lin så kommer detta att vara en viktig del av Kapten Kirks karaktärsutveckling. "Kirk har avklarat två och ett halvt år av sitt femåriga uppdrag, och då är det oundvikligt att existentiella frågor börjar dyka upp. Vi frågar oss varför han gör allt det han gör. När vi såg TV-serien så antog vi mest att det var sådan han var och det var inte så mycket mer med det, men jag vill veta varför, och hur det kommer att utvecklas. Han talar gärna om hur fantastisk Federationen är, men varför är han så engagerad i den till att börja med?" Om du tycker att detta låter bra mycket mer filosofiskt än vad den nyligen släppta trailer-filmen avslöjar så har Lin full förståelse för det. "Ja, ni vet, det är en och en halv minut... Och det fanns andra, mer traditionella varianter som kanske hade tilltalat inbitna fans mer. Men när man skapar en trailer måste man klippa ner två och en halv timmar film till en och en halv minut, och det jag vill först och främst är att visa att vi är djärv och vågar ta riskerna; sedan om de riskerna leder till framgång eller ej vet jag inte." Många fans har anklagat honom för att försöka omvandla Star Trek till Fast & Furious i rymden, och även om han förnekar att sådant är fallet så kan han se var kritiken kommer ifrån. "Jag vet inte om det är fallet här, men när jag såg trailern så tänkte jag själv, 'Men för i helskotta, var vi verkligen tvungna att ha med motorcykelscenen här...?' Så, ja, jag fattar, jag fattar." En annan underlighet som många har anmärkt på är just hur många manusförfattare som nämns i trailern. I ungefär en tredjedels sekund får vi läsa att filmen är skriven inte bara av Simon Pegg och Doug Jung, utan även av Roberto Orci, John D. Payne och Patrick McKay. Detta kommer som något utav en överraskning, då vi fick veta för snart ett år sedan att dessa tre författare hade fått lämna sitt uppdrag, och mycket tyder på att Pegg och Jung har fått skriva ett nytt manus från grunden. Lin är själv osäker över varför de står som manusförfattare, men antyder att det kan vara en juridisk fråga. "Jag vet inte. Ja, Writer's Guild of America får lista ut det där, för jag har aldrig träffat dem; jag vet inte ens vilka de är. Orci har jag pratat med. En diskussion sedan jag började; det är allt." Är du sugen på att veta mer, exempelvis om Carol Marcus' frånvaro, om Spock och Uhuras förhållande, eller om vad Idris Elba tyckte om att vara sminkad till oigenkännlighet? Då rekommenderar vi att du börjar med att läsa Colliders sammanfattning av en gruppintervju som hölls häromdagen, och sedan kompletterar med information från Slashfilm om trailern och om Idris Elbas karaktär. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts