Nyhet Posted June 21, 2016 Report Share Posted June 21, 2016 Walter Koenig besökte Anton Yelchin under inspelningen av Star Trek XI. Anton Yelchins bortgång i söndags morse har väckt mycket uppmärksamhet. Dels har det varit på grund av Yelchins ringa ålder och hans lovande karriär, och dels på grund av det hemska (och kanske preventerbara) sättet han dog på. Under flera års tid har vi tyvärr fått vänja oss vid att de äldre stjärnorna lämnar oss en efter en, men att förlora någon så ung som Anton Yelchin kom som en stor chock för trekkievärlden. Sad news for such a talented young man. Condolences to the family of Anton Yelchin.— William Shatner (@WilliamShatner) June 20, 2016 Många har uttryckt sina kondoleanser till Yelchins familj, och en av dem är den ursprungliga Chekov-skådespelaren Walter Koenig. Koenig hade mycket gott att säga om sin unga efterträdare, och tyvärr vet han även hur det känns att förlora en son. I ett uttalande till The Hollywood Reporter säger han: "Vi träffades under två timmar på en inspelningsplats. Han föregicks av sitt rykte, så jag visste redan att han var en begåvad skådespelare. Det jag lärde mig av vårt möte var hur klok och känslig han var. När jag gick därifrån tänkte jag, det här är en god människa. Mitt hjärta känner för hans mor och hans far; jag vet vad de går igenom just nu." Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts