Gå till innehåll
Nyhet

Moviezine intervjuar Pegg och Urban

Rekommenderade inlägg

Filmsajten Moviezine har träffat Simon Pegg och Karl Urban för Star Trek Beyonds premiär.

Pegg om hur det var att skriva manuset till filmen:

Vi hade sex månader på oss att få klart hela manuset – från idé till inspelning – vilket är en väldigt kort period för en film av den här kalibern. Så den största utmaningen var utan tvekan att få klart manuset i tid. Lyckligtvis kom jag väldigt bra överens med min medförfattare Doug Jung och vi fick bra idéer och feedback från vår regissör Justin Lin. Som tur var har jag ju också arbetat med större delen av skådespelarensemblen tidigare och visste att de alla skulle bidra med sin egen expertis för att få till karaktärsarbetet.

Urban om hur det var att jobba med Pegg som manusförfattare:

Simon var som en dirigent för hela skådisgänget och fick oss att öppna upp oss och prata om karaktärerna på rätt sätt. Det var en konstant process av att arbeta på materialet tillsammans och det var skönt att ha Simon på den andra sidan av den diskussionen. Så jag tror att vi alla var mycket glada över att ha någon så nära och investerad i berättelsen.

Pegg svarar på den eviga frågan om vilket som är bäst: Star Wars eller Star Trek?

Star Trek – utan tvekan. Det var jättekul att få vara med och utgöra en liten del i Star Wars-världen, men det är hos Star Trek jag hör hemma. Det här är min familj och denna värld har spelat en så stor roll i mitt liv, så jag säger Star Trek utan att blinka.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu