Jump to content

Haim Eshed: "En galaktisk federation existerar"

Nyhet

Recommended Posts

Nu när Discoverys tredje säsong handlar om Federationens framtida öde kommer en passande nyhet.

Det finns redan en galaktisk federation, och jorden samarbetar redan med den. Men mänskligheten i stort är inte redo för att möta utomjordingar, så därför hålls det hemligt. Det hävdar Haim Eshed, 87,  en pensionerad israelisk general som var chef för Israels rymdsäkerhetsprogram under 30 år, skriver Jerusalem Post.

Nyheten har spridits sig runt om i världen och bland annat Expressen och Aftonbladet rapporterade om hans påståenden igår kväll. Enligt Eshed har USA och utomjordningarna redan ett hemligt avtal, där de samarbetar med bland annat en hemlig underjordisk bas på Mars. Här ska det redan finnas amerikanska astronauter.

Han säger också att president Donald Trump är medveten om allt detta och "är på gränsen" att avslöja utomjordingarnas existens. Men att den galaktiska federationen har stoppat honom eftersom de vill förhindra en masshysteri. De anser i stället att mänskligheten måste "utvecklas och nå en nivå där vi förstår vad rymden och rymdskepp är för något".

Enligt Eshed behöver vi inte vara rädda för utomjordningarna, då de är intresserade av "hur universum är uppbyggt". Med andra ord blir det ingen invasion.

-Om jag hade sagt något för fem år sedan hade jag blivit skickad till ett sjukhus, säger Eshed. 

-Nu är det annorlunda. Jag har inget att förlora. Jag har mina examenbevis och har vunnit priser. Jag respekteras på universitet runt om i världen. 

Alla tror dock inte på Esheds sensationella uttalanden. Det kan vara reklam för hans nya bok The Universe Beyond the Horizon – conversations with Professor Haim Eshed, menar kritiker.

Slates Hugh Manns tillhör skeptikerna och skriver följande:

As for Eshed’s so-called Galactic Federation, how likely is it that an alien government would have a structure that humans like you or me would be able to understand? It just doesn’t seem plausible that other species in our galaxy would form a government that so closely resembles the one featured on our beloved audiovisual program Star Trek, which terrestrial electromagnetic broadcast stations have been ceaselessly beaming out into the universe at high volume for more than 0.000000216 cosmic years. Is he suggesting these “aliens” are lying about their form of governance to earn our trust and conceal some darker purpose? Surely he doesn’t believe that aliens could outsmart humans or their brilliant leaders?

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]