Nyhet Posted May 13, 2021 Report Share Posted May 13, 2021 Spoilervarning: Möjligt innehåll i Picard, säsong 2, avslöjas. En närmare granskning av trailern för Star Trek: Picard, säsong 2, avslöjar flera saker som gör att spekulationerna nu surrar på webben. Vi ser teorier utkastade av allt från Inverse till TrekCulture och många är de fans som funderar kring vilken väg som Picard skall ta i framtiden. TidenTiden verkar vara mycket viktig i denna säong. I trailern säger Jean-Luc Picard att "Den verkliga yttersta frontlinjen är tiden". Och ni som lyssnade på paneldiskussionerna via First Contact Day i början av april missade säkert inte att Patrick Stewart, som spelar Picard, nämnde att han önskade att han "kunde berätta mer om de situationer och tider vi kommer att få se i den andra säsongen". Menade han helt enkelt att det handlar om tillbakablickar till tidigare händelser, något vi ibland fick se även i säsong 1 och de Short Treks som var kopplade till Picard-serien, eller menade han faktiskt att de kommer att resa i tiden? I trailern ser vi även ett sandur där sanden färdas uppåt istället för det normala neråt. Även detta tyder på att man skall tänka på tidsresor av något slag. Samtidigt säger Picard i trailern att tiden är det enda man inte kan förändra... StargazerVi får även se en modell av USS Stargazer, det skepp som Picard tjänade ombord innan han tog över rodret på USS Enterprise-C. Kan detta betyda att vi får se Stargazer i TV-serien? Eller handlar den placeringen bara om att fokusera på Picards nostalgi? Uppgörelsetavlan, sedd i Picards trailerUppgörelseDet här är min absoluta favorit och som jag själv upptäckte - sedan såg jag att många andra upptäckte samma sak, men strunt samma - här kommer en redogörelse för en möjlig Crossover med Deep Space Nine. Uppgörelse är min översättning på det engelska ordet Reckoning som också kan betyda en slutlig räkning som görs upp. Det här ordet användes i DS9-avsnitten om kampen mellan profeterna och pah-wraitherna, alltså de närmast gudalika varelser som levde utanför all tid och hade mycket svårt att förstå sig på vår linjära tideräkning. I trailern ser vi samma tavla som användes för att släppa lös en pah-wraith, vilket får oss igen att tänka på tiden. Studeras denna tavla för att någon skall lära sig hur man kan resa i tiden, eller handlar det igen om Picards arkeologiska intresse? Jag, som ni förstår, väljer att hoppas på att det handlar om tiden på något sätt. Kanske till och med att kommendör Benjamin Sisko äntligen kommer tillbaka från det himmelska templet där han levt med profeterna i 25 år, enligt vår tideräkning. AvslutningVi kan självklart inte veta vart den här säsongen hamnar, men oavsett om det handlar om tidsresor, nostalgiska återblickar eller om att tiden aldrig står still, är det självklart så at säsong 2 av Picard handlar om tid. Om ni ursäktar skämtet: Tiden får utvisa... Se hela trailern själv här nedanför. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts