Gå till innehåll

Robert Orci ska börja twittra med foton från inspelningsplatsen för Star Trek XII


Nyhet

Rekommenderade inlägg

BildBildMedförfattaren kommer löpande att publicera bilder från den nya Star Trek-filmen som för närvarande är i produktion (till höger ses en preliminär logotyp för Star Trek 2). Klicka på Källa för att se några bilder från förra filmen.

Chris Pine (kommendör James T Kirk) har avslöjat att filmningen hittills varit fantastisk.

Pine säger: "De nya skådespelarna är toppen. Vi har en verkligt bra, varm och god stämning i gruppen, och alla har kommit bra in i sina roller, inklusive de som inte var med i förra filmen".

Anm. Det spekuleras nu i att den brittiska skådespelerskan Alice Eve ska ta över Majel Barrets roll som sköterskan Christine Chapel.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alltså officiellt att de betraktar den här filmen som "Star Trek 2" (även om det inte nödvändigtvis blir titeln)?

Hoppas personligen att de skippar siffran och bara kallar den typ "Star Trek - Häftig Undertitel Samt Litterär Allusion"; kommer bli en jädra massa bråk oavsett om man kallar den 2 eller XII.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! inte massa konstigheter som får folk att bli förvirrade när de ska kolla på star trek om 20-30 år. Hur ska man ställa in sin star trek film i hyllan föresten? I kronologisk- eller bokstavsordning. Mer logik, mer siffror, tack! Star Trek 12 är utmärkt.

Det känns som att Paramount sitter i en rätt jobbig sits, just nu. Vill de kalla den Star Trek XII och potentiellt skrämma bort en massa människor som inte visste att det fanns 11 filmer, eller kalla den Star Trek 2 och förarga en massa gamla fans (som i och för sig mer eller mindre måste gå och se filmen, men som kanske blir mindre benägna att lägga tusentals kronor på merchandise och spin-off-romaner).

Den bästa lösningen tror jag därför blir att köra på TNG-filmsmetoden: Skippa siffrorna och ge den bara en häftig undertitel. Se'n kan vi Trekkies bråka om vilket nummer som är rätt (jag kallar exempelvis fortfarande J.J. Trek för "Star Trek XI", trots att den inte egentligen heter så, och jag kallar den kommande filmen för "Star Trek XII" och kommer att fortsätta göra det).

Det kan tilläggas att jag även gick omkring väldigt länge och kallade Final Fantasy XII för Final Fantasy XI eftersom jag inte ansåg att FFXI var ett riktigt Final Fantasy :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va!!! Det är ett av de bästa spelen i FF-serien. Men jag föredrar Dragon Quest framför FF :P Bra exempel på röriga serier. I FF har man verkligen rört till det när det gäller numrering.

På mina Star Trek BDar står det nummer och sedan en undertitel men på Star Trek XI står det bara Star Trek. Irriterande. Hur ska man sätta upp saker i bokhyllan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...