Jocke Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Igår kväll gjorde jag en enorm tabbe. Skulle uppgradera mitt lokala forum till den senaste versionen, men tänkte inte på att inställningsfilen pekade till startrekdb.se och jag uppgraderade därför detta forum istället för mitt lokala Tyvärr så tog jag ingen backup av databasen. Den senaste backupen jag har är 12 dagar gammal och jag ville inte lägga upp den då vi förlorar allt som är skrivet från det datumet till nu. Eftersom som att uppgraderingen verkade gå bra så beslutade jag att uppgradera forumet till v2.0. Det tråkiga är att jag måste göra om dom skin vi använder, så ni får stå ut med detta tills jag har hunnit göra i ordning dom skin vi använder. Jag hadde planerat att uppgradera forumet, men det skulle då ha blivit om ca 2 månader. Som ni märker så har det tillkommit en hel del nytt, men jag tror ni kommer att känna igen er rätt så bra. Det mesta fungerar som det gjorde tidigare. Har ni några frågor så får ni gärna kontakta mig så ska hjälpa er. Hoppas ni har överseende med att det är lite rörigt i forumet några dagar framöver, jag ska försöka få ordning på allt så fort som möjligt. Ber om ursäkt för min tabbe, ett citat från en film passar bra i detta läge "Shit happens" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 27, 2004 Author Report Share Posted July 27, 2004 (edited) Nu när skinnet i stort sett är färdigt så tänkte jag att jag ska berätta lite om dom nyheter som finns i v2.0: - Citat: Genom att klicka på , så kan välja flera inlägg att citera, klicka på för att välja bort inlägg, och sen välja att svara, då kommer citaten att finnas med i formuläret. Om ni enbart vill citera ett inlägg så klickar ni på I varje citat kan nu ha med något som kallas för "snap back", en länk som tar dig till inlägget som citerades. "Snap back"-bild: - Medlemslistan har förändrats en del, med en hel del nya alternativ. - Kalendern har också gjorts om en hel del - Det går nu att söka igenom ett ämne, finns längst ner i varje ämne - Längst ner i varje inlägg finns en ikon som visar om medlemmen besöker forumet eller inte och (är inte riktigt nöjd med dessa bilder, om jag kommer på något bättre så ändrar jag eller kanske någon av er har något förslag?) - När ni skriver nya inlägg så finns det några nya koder att använda, klicka på "BB-kod hjälp" - Det finns nu en "Lo-Fi Version", som är en enkel version av forumet avsedd för att användas i mobiltelefoner, handdatorer etc. Länk till denna finns längst ner i forumet. - Profilsidan har förändrats en hel del Det var nog dom flesta större förändringarna. Om ni kollar runt i forumet så hittar ni säkert fler saker som har förändrats. Har ni några frågor så är det bara att kontakta mig. Den engelska till svenska översättningen som vi använder nu behöver ändras, ska göra det framöver. Normalt så skulle jag lagt ner en del tid på att gå igenom det, men nu blev det inte så. Finns även en del engelska lite här och var, men det mesta ligger i koden, så det kan jag inte översätta. Edited July 28, 2004 by Jocke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts