Gå till innehåll

Bisarra vardagssaker


Kai Dukat

Rekommenderade inlägg

Allmänt bisarra saker inträffar ju i vardagen, enkla små saker som helt enkelt är väldigt roliga. Det är vad jag hade tänkt att detta ämne skulle handla om.

Idag fick jag ett samtal ifrån Svt gällande en undersökning kring ens kunskaper kring kvarkområdet. Jag menar hej! Idagens situation med olika typer av telefonförsäljning så känns detta kastat i örat som ett skämt. Jag menar tänker ni sitter och försöker få ungarna och äta och kanske själv kunna få smaka i alla fall på ljumen mat. Så ringer telefonen och man vet att det är en försäljare eller annan intressant person och istället får man höra att man vill fråga en om kvarkområdets möjligheter.

Vilka frågor sedan… Har du någon gång varit över till österbotten.? Herregud har människan någonsin varit på en finlandsfärja, jag menar hur i sjutton ska jag kunna komma ihåg om jag har varit i Vasa jag kommer ju knappt ihåg att jag steg ombord färjan i Umeå.

Jag försöker vänligt förklara detta för frågetjejen och hennes kommentar är att hon kryssar för övrigt. Självklart börjar man ju undra vad övrigt kan tänkas vara i detta fall, så jag frågar om personer som tänkt fara över men som inte av någon anledning har kommit fram – typ fallit överbord eller något liknande även inkluderas i denna grupp.

Vänligt och proffsigt går hon över till den andra frågan om man ska bygga en bro över till finland. Försiktigt undrar jag varför? Och hon räknar upp alla fördelar med handel. Jaha tänkte jag en till som inte har koll på läget. Jössööss hur många tror hon att det bor här, hela kvarken har väll si så där en befolkning ungefär som antal medlemmar på skånes golfklubbar och dessa vill inte åka bil till Vasa. Faktum är att de kanske vill till Vasa men man vill inte minnas att man var där. Så jag svarar att om man får köra onykter på bron så tror jag att den kan bli trafikerad.

Gissa vilket alternativ man hamnar under :rolleyes: … Jo Övrigt. Hon går lugnt vidare och undrar vilket parit jag skulle rösta på. Ja jag tänker inte rösta på de 6 borgliga partierna i riksdagen i alla fall svarar jag och Ohly går inte heller att rösta på i och med att mina politiker har lämnat honom. Så gissa vad mitt svar hamnar under :rolleyes: .. jo Övrigt.

Ja vad kan man säga… men det kändes precis så där vardags bisarrt att man blev så glad inombords och det gjorde inget att de stuvade makaronerna blev helt kalla. :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...