EoNeel Posted October 28, 2005 Report Share Posted October 28, 2005 SPOILERALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag hade stora förväntningar på denna film, lite för stora skulle det visa sig. Denna Pulp Fiction liknande rulle innehåller 4st seriealbum utav kanske 10-15st totalt, så den rödatråden följs inte så där jättebra. Snarare är filmen upphängd på hämdbegär vilket gör det krysstat. Det är som om filmen vill för mkt, mer än vad seriealbumen ger, och det är här det faller. Hade inte varit för fotot och Marv så hade jag sågat filmen längs med fotknölarna utan att blinka. Jag tecknar och målar själv så jag uppskattar snygga serier med ett skruvat innehåll, och det tycker jag serien Sin City gör, men filmen är platt i jämförelse. Jag tar liksom inte med mig den. Jag får till och med läskiga flashbacks till Warren Beatty's Dick Tracy som kom -90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 12, 2005 Report Share Posted November 12, 2005 Besviken känner knappast jag mig. Fotot är faktiskt otroligt snyggt, och kanske tursamt nog också anpassat för filmens övervåld. Själv så känner jag mig inte så störd av alla hämndmotiven i filmen. I Hollywood har det nästan ansetts politiskt inkorekt med hämnd som något positivt och utan någon förmanande slutpoäng. Så jag välkomnar faktiskt en film som går ut på just råprimitiv hämnd genom övervåld, även om det naturligtvis inte är något jag försvarar i den verkliga världen. Till filmens nackdel skulle i så fall vara skådespelarinsatserna från Jessica Alba, Brittany Murphy och den trötte Bruce Willis. Men detta vägs upp ganska bra av Clive Owen, Mickey Rourke och Benicio del Toro, som känns helt rätt i sina roller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts