Jump to content

Discovery Channel skyller teknikutveckling på Wiliam Shatner

Nyhet

Recommended Posts

Ja, det är sant. De visar den 13 november en dokumentär som fått namnet "Hur William Shatner förändrade världen" på i varje fall den kanadesiska kanalen. Det är oklart i nuläget om den skall sändas i Europa.

You’ve got a cell phone at o­ne ear, an iPod at the other, you know that Blackberry is now a verb and Spam is not o­nly canned meat of questionable origin. But just how did we get here? Blame William Shatner – yes, that William Shatner. Premiering Sun., Nov. 13 at 8 p.m. ET/9 p.m. PT o­n Discovery Channel, How William Shatner Changed the World boldly goes where few have gone before to reveal how scientists are surpassing the far-out vision of the future foreshadowed in Star Trek.

(Tack till Nils-Werner Claesson)

Källa

Visserligen vet jag inte om teknikutvecklingen är så mycket att tacka för, men det verkar befängt att skylla allt på Shatner... det är ju knappast han som kommit på konceptet. Men det är väl lättare att slänga **** på STs första kapten och en levande legend än på alla de olika sci-fi författarna som kommit på allt.... eller på galna vetenskapsmän!

Positivt dock att ST lyfts fram som banbrytande och inspirerande även om jag inte gillar konceptet att man skyller på Shatner.

Edited by Trolsk

Att säga att alla Science Fiction har bidragit till teknikutveklingen? Rimligt. Att låta Star Trek representera Science Fiction-genren? Okej. Att låta Kirk vara Star Treks ansikte? Går väl för sig. Att jämställa Kirk med Shatner? Vänta lite nu...

Om jag förstår Dicovery Channel rätt så är Shatner ansvarig eftersom han spelat en roll i en serie som tillhör en genre som kanske drivit på den tekniska utveklingen? Är det någon annan som tycker att det här spårat ur?

Om DC tänker drive ett seriöst program på den basen så kommer det sannolikt bli en ren flumdebatt. Själv har jag inte kanalen så ajg blir tacksam om någon berättar om programet när det visats.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...