Thalaxian Posted May 23, 2006 Report Share Posted May 23, 2006 (edited) Jag undrar om det är några andra här på forumet förutom jag som håller på med geocaching? Skulle vara kul att veta och snacka om det i så fall. Lite info om geocaching: http://www.geocaching.com officiella sidan http://www.geocaching.se svenska sidan Edited May 23, 2006 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeratul Posted June 27, 2006 Report Share Posted June 27, 2006 Det här är första gången jag hör talas om Geocaching, men det lät kul. Jag brukade leka en liknande lek som barn (då utan gps ;)). Om jag hade en gps skulle jag gärna ägna mig åt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted June 27, 2006 Report Share Posted June 27, 2006 Har lekt lite med detta men bara i bil (!!!!) Men eftersom jag varken har en TG, Hummer eller ens KingCab så har det inte gått så bra :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted June 28, 2006 Report Share Posted June 28, 2006 Orientering för nördar? ;) Låter kul, jag hade gärna provat på men jag har varken GPS eller terängbil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted March 14, 2007 Author Report Share Posted March 14, 2007 Det är iofs inte helt och hållet nödvändigt att ha en gps även om det underlättar i geocaching. Det funkar med karta och kompass också även om det är svårare och inte lika exakt. En jag känner började med karta och kompoass innan han skaffade en gps. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 Hade aldrig hört om det men jag ska börja nu.. Fanns några Cache (pural) någon km från mig så jag ska ta dem iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 (edited) Har tagit min första Cache nu Det var riktigt roligt. Blir nog ett par till ikväll. Jag har dock fortfarande problem att utala cache....Har aldrig sagt det förut, bara läst det. Det ska enligt jonas web uttalas: Uttalas [käich]med "ch" som i "tjej". (Vissa hävdar ett franskt uttal [kach] som i "cach".) Känns konstigt att säga... Edited March 17, 2007 by b00t3r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Har placerat ut min första cache nu. Den är Falun. Besök den gärna. The Hole Tack till Talaxian som fick mig att kolla upp den här underbara leken/sporten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts