Gå till innehåll
Jocke

Uppgraderat forumet till v2.2

Rekommenderade inlägg

Vi har precis uppgradert forumet till den senaste versionen som är 2.2.1. I denna version har utvecklarna fokuserat en hel del på att förbättra säkerheten och det har skett en hel del förändringar som gör forumet väldigt säkert. Vi har inte haft några större problem med säkerheten, men det är alltid bra att vara så säker som möjligt.

Ni kommer märka att det är flera små förändringar som har skett. Det finns några större saker som jag har tänkt informera om:

Medlemsprofilen

I denna version så har dom gjort om den vanliga medlemsprofilen till en profilportal där man kan ha vänner och lämna kommentarer till varandra. Det är en rätt så stor förändring så jag kan tänka mig att det tar ett tag att bli van vid det.

Ni kan tex se min profil här.

Textredigeraren

Redigeraren som vi använder när vi skriver ämnen, inlägg och PM har gjorts om och är nu betydligt bättre.

Medlemslistan

Här har det också skett en stor förändring. Se själva...

Ta även och besök eran kontrollpanel och se så att forumet är inställt som ni vill ha det.

Om ni har problem med någon funktion eller om forumet inte visas riktigt så föreslår jag att ni först testar med att uppdatera sidan (CTRL+F5), om inte det fungerar så får ni tömma eran webläsares cache. Större delen av filerna i denna version har ändras, så det är mycket möjligt att gamla filerna ligger kvar i eran cache och stör.

Har ni några frågor, hittar fel/buggar eller har några andra funderingar så får ni gärna kontakta mig via PM eller e-post. Ni kan även ta upp det i detta ämne.

Redigerad av Jocke
Glömde en sak...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har ändrat spoiler-koden så att man slipper markera den med musen. Nu visar man och gömmer spoilers genom att klicka på en länk.

Text innehållande spoiler här

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser