commander ricochet Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 (edited) Jo jag tänkte att vi kunde sammla ihop lite skoj om detta. Jag kollade in ett klipp med Brent Spiner när han var på ett konvent i England. Han berättade om inspelningen av avsnittet evil skin-jag tror att det var så det hette. I alla fall så där Tasha Yar i detta avsnitt och dom har en liten fin och jättesorglig begravningsceremoni i holodäcket med Tasha inspelad i form av ett hologram. Denna scen har en grön kulle med blå himmel. Brent berättade att Patric Stewart gick upp på kullen och snurrade "twirled" med armarna och allt och sjöng ledmotivet till musikalfilmen "the sound of music". Om man har sett denna musikalfilm och känner till denna låt så kan se det hela framför sej. Ojoj! I orginalet så sjungs ju denna sång av lärarinnan med en fin och kvinnlig röst. Jag kan inte texten men låten går nånting...lalalalalla to the sound of muuusic. Och tänk er då Patric Stewart snurrandes runt och sjunga detta med sin manliga stämma. Och så skulle man ta en så allvarlig scen med Tasha Yar. Har ni några mer anektoter eller saker ni har hört/sett? Edited February 16, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Brent Spiner som spelar Data får ju umgås mycket med katter efter som Data har en kat som heter Spot. Det roliga är att Brent Spiner hatar katter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 17, 2007 Author Report Share Posted February 17, 2007 Jo jag hörde det. Och då kan man ju lyssna på hans "ode to spot" Den blir bättre och bättre! Apropå tokigheter så läste jag ett gammalt chatt-utdrag där fansen chattar med Brent och han pikar då och då Michael Dorn. Dom verkar köra med lite gnabb (på skoj förmodar jag) även utan för star trek. I TNG så blir det ju lite konfrontationer dom emellan. T.ex när data blir övertagen av en ande från en fängelseplanet. Även Lore har ju varit dummer och slagit Worf. Nån´som har roligare grejer att komma med än mitt tämligen torftiga inlägg!? Mer anekdoter och kufiska händelser/kommentarer från star trek avsnitten och dess skådisar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts