Jump to content

Välkomna till Ikonboard 3!

Jocke

Recommended Posts

Äntligen är den stora dagen här ... :D

Välkomna till Ikonboard 3. Detta är en helt ny version av forummjukvaran med en massa nya finesser och funktioner. Jag går igenom det som är nytt och annan info nedan:

Gamla medlemmar:

Ni som kommer från det gamla forumet kan logga in med erat vanliga användarnamn och lösenord.

Skriva inlägg:

Det har blivit betydligt enklare att skriva ett inlägg. iB Kodknapparn gör det mycket enklare att skriva fet, kursiv etc text. Du kan nu även ha en ikon med ditt inlägg och föra in känsloikoner med ett enkelt klick på musen.

Din Kontrollpanel:

Här kan du ändra din profil, lägga till en signatur, byta din avatar och mer.

Jag har lagt till några nya avatars. Bla annat så finns hela Voyager besättningen och bilder på Enterprise NX-01.

Du kan även, om du vill, välja en egen avatar. Då måste du fylla i adressen till en avatar som ligger på din egna server.

Ranks (medlemstitel):

Alla rankningar från det gamla forumet finns kvar. För att få tillbaka din gamla rankning så måste du först skriva ett nytt inlägg, tills dess så har du titeln 'Member'.

Rösta:

Nu finns möjligheten att starta en egen röstning, där du kan välja dina egna frågor och alla medlemmar kan rösta på din fråga.

Medlemmar med 0 inlägg:

Jag har rensat bort alla medlemmar som hade 0 inlägg och registerade sig för 6 månader sedan eller tidigare. Detta betyder att alla som registrerade sig under April månad eller tidigare och som har 0 inlägg har raderats. Om ni vill så är ni välkommna att registrera er igen.

Detta är bara några av de nyheter som finns i forumet, resten kommer du att upptäcka på egen hand. Har du någon fråga så får du gärna kontakta mig, Peter eller Quiet.

Nu när du har läst igenom detta, så ber jag dig att gå till 'Din Kontrollpanel' och ställa in forumet efter ditt eget tycke och smak.

• Create New...