Jocke Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Vi har precis uppgraderat forumet till den senaste versionen av IP.board som är version 3. I denna version har det skett en hel del stora förändringar. Skinnet har tex gjorts om en hel del. Läs lite mer om detta nedan. Nu i början kommer det finnas vissa små saker som behövs fixas till och dessa kommer fixas till så fort som möjligt Har ni några frågor eller problem nu i början så får ni gärna skicka ett PM till mig eller ta det i detta ämne. När ni nu för första gången besöker forumet så föreslår jag att ni kollar på era inställningar (se bild) och att när ni har läst igenom alla ämnen ni har olästa att ni klickar på "Markera forumet som läst"-länken som finns längst ner på sidan. Nya skin Som ni har märkt redan nu så har skinnet genomgått rätt så stora förändringar. Vi har skapat två nya skin till den version: Star Trek Databas - Ett skin som är gjort för att likna den design vi har till sidan. Star Trek Forum - Ett skin som är baserat på det gamla standard-skinnet, men med justerade färger och såklart annat utseende som är baserat på det nya skinnet i denna version. IP.Board - Det standard-skin som följer med forumet. Detta är ett ljust skin som kanske passar er som inte gillar mörkret i de andra skinnen. Skin byter ni längst ner på sidan till vänster i rullistan. Personliga meddelanden Personliga meddelanden har förändrat så att man nu kan ha en konversation med flera medlemmar. Mer liknande en diskussion i forumet. Visa nya inlägg "Visa nya inlägg" heter nu "Visa nytt innehåll". Det finns nu även möjlighet att själv ändra hur denna funktion fungerar. I din kontrollpanel så har du två alternativ: Visa mig allt nytt innehåll sedan mitt senaste besök - Visar enbart nytt innehåll som har skapats sedan ditt senaste besök. Lämnade du kvar olästa inlägg sedan ditt senaste besök så kommer dessa inte att visas med detta val. (Det var detta sätt som användes i den gamla versionen) Visa mig allt innehåll som jag inte har läst - Visar dig allt innehåll som du fortfarande inte har läst eller visat. Det går även att ändra hur man vill visa denna information. Antingen som en lista (nya sättet i denna version) eller som ett forum (gamla sättet) Som standard så är detta inställt på "Visa mig allt nytt innehåll sedan mitt senaste besök" och att det ska visas som ett forum. Snabbtitt på medlem Genom att klicka på ikonen som finns jämte varje medlems namn så dyker det upp en lite enkel pop-up med grundläggande info om medlemmen. "Prenumeration" har bytt namn till "Bevakning" Det som tidigare kallades för prenumeration kallas nu istället för bevakning. Funktionen fungerar dock fortfarande på samma sätt. Min assistent "Min assistent" har tagits bort helt och kommer inte tillbaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts