Anima Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Någon som har eller vet var man kan få tag i högupplösta bilder från TOS (i tex TIFF/EPS eller annat ickekomprimerat format)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 14, 2009 Report Share Posted September 14, 2009 Jag skulle gissa att det mest högupplösta du kan få tag i är från Blu-Ray utgåvorna^ Om de inte hade någon fotograf vid inspelningarna någon gång förstås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anima Posted September 17, 2009 Author Report Share Posted September 17, 2009 jaa jag tänkte tex de bilder man ser här o var på internet måste ju vara papperskopior från början som scannats in och sedan komprimerats för att ligga på nätet, men de måste ju finnas som högupplösta orginal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 De bästa bilderna jag kan "ge dig" är i Full HD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anima Posted February 24, 2010 Author Report Share Posted February 24, 2010 De bästa bilderna jag kan "ge dig" är i Full HD. Det låter ju bra, vad är det för filtyp och storlek? Vore jätteshysst om man kunde få. Det är helt för privat bruk kanske jag skulle förtydliga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 26, 2010 Report Share Posted February 26, 2010 http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=3906&view=findpost&p=81698 En del av avsnitten på CBS hemsida är i Full HD andra är bara "HD Ready", kolla länken ovan för att se hur du kan se avsnitten på CBSs hemsida. Då kan du nog ta bilderna själv genom att bara göra skärmdump eller nåt, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts