Jump to content

JJ Abrams: "Star Trek 12 släpps troligen 2012"

Nyhet

Recommended Posts

Producenten JJ Abrams tror inte att nästa Star Trek-film släpps om två år.

- Jag tror att nästa film kommer 2012, säger han till Trekmovie.com.

Någon orsak till varför filmen dröjer nämns inte. Men som Star Trek Databas tidigare har rapporterat om här, så finns det inget färdigt manus än, vilket gör det nästintill omöjligt att hinna med att filma nästa film och släppa den 2011.

Abrams tror också att filmen släpps sommaren eller våren 2012, eftersom Paramount flyttade den senaste filmen från december 2008 till maj i år.

I intervjun säger han också att nästa film ska bli lite djupare, och att biobesökaren ska känna att de har sett något meningsfullt. Men filmen ska inte predika ett budskap.

Om kritiken mot den senaste filmen säger JJ Abrams:

-Det är lätt att vara tuff mot sitt eget arbete. Så när någon säger: "Nero var inte tillräckligt komplex", så säger jag "ja, det är rätt". Eller om jag hör "det finns några ögonblick som det galna sammanträffandet att Kirk träffar Spock i isgrottan, som påverkade min filmupplevelse," så kan jag förstå det.

Men det finns en kritik mot filmen som han inte håller med om.

- Om någon skulle säga "Giacchinos [filmens kompositör] musik fungerar inte", så skulle jag inte hålla med, för det är en fråga om tycke och smak.

Intervjun är uppdelad i två delar och finns här respektive här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

• Create New...