Jump to content

Att vara ordförande i WCT

Centerwall

Recommended Posts

Hej - nedanstående har jag skickat till WCT-listan. Jag tror att fler läser där, men kanske är det någon som föredrar forum som får upp ögonen om jag postar här också:

-----------

Jag har noterat att det ännu inte har kommit fram en kandidat till att bli ordförande för WCT och årsmötet närmar sig.

Jag har ju ingen aning om varför det inte finns någon som känner sig manad, men jag vill ändå dela med mig av några erfarenheter från de tre år som jag satt som ordförande för vår eminenta förening.

Det var, utan minsta tvekan, det roligaste jag har gjort för den här föreningen och ett uppdrag som jag verkligen inte ångrar att jag tog på mig och en erfarenhet jag inte hade velat vara utan. Jag ska inte sticka under stol med att det ibland var hårt arbete, men det var värt varje sekund och med en bra styrelse (vilket det ju verkar bli att döma av valberedningens förslag) så minimeras ordförandens börda.

Att gå in i biosalongen, märka hur mycket folk njuter av ett bra avsnitt Star Trek och veta att det är DU som har varit ansvarig för att arrangemanget överhuvudtaget har blivit av är en helt fantastisk känsla. Ta chansen att få uppleva detta, det är mödan lönt.

Med vänliga hälsningar,

Patrik Centerwall

Ordförande för WCT 2002 - 2004

Medlem nr 146