Gå till innehåll

Takei: "Shatner vägrade ta farväl av Doohan på hans sista konvent"


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Fejden mellan George Takei och William Shatner fortsätter. Nu handlar det om James Doohans (Scotty) sista konventframträdande.

Takei berättar i amerikansk radio att Shatner vägrade att gå upp på scenen tillsammans med de övriga i TOS-besättningen för att

ta farväl av Doohan som var sjuk i Altzeimer och avled en kort tid därefter.

 

Enligt Takei sa Shatner bakom scenen:

-Jag vill inte göra detta och jag vill faktiskt inte ha att göra med all den här Alzheimersmörjan.

 

Takeis källa är James Doohan son, Chris, som också har bloggat om det på Myspace. Ersättare på scenen för Shatner blev emellertid en annan rymdkapten: Neil Armstrong, som var den förste mannen på månen. Shatner deltog dock tillsammans med de övriga i besättningen när det togs ett gemensamt foto med Doohan, och enligt Chris Doohan var de goda vänner då, skriver Trekmovie.com.

 

Lyssna på vad Takei har att säga om konventet som hölls 2004 nedan:

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Har funderat lite över detta. Blev Shatner någonsin sams med Doohan? Doohan skrev i sin självbiografi han han inte gillade Shatner. Det är väl då inte så lämpligt att gå upp på scen tillsammans med en som helst inte vill ha något med en att göra. Någon som vet hur Shatner ser på saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst att dom blev vänner igen mot slutet av Doohans liv. Tror det var Shatner som såg att slutet var nära och därför ville patch things up, så att säga, innan det var för sent.

Jag tycker också att det är väldigt konstigt att Shatner skulle ha sagt något sånt, har även hört om ett annat framträdande TOS-gänget hade där det var Shatner som hjälpte Doohan ta sig runt på scenen. Hans kommentar kanske har att göra med att han är väldigt rädd för sin egen dödlighet? Han har flertalet gånger nämnt att han är väldigt rädd för att dö, tror det tas upp i bl. a dokumentären Mind Meld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...